شهر خبر

رایزنی سفیر سعودی در بیروت با میشل عون

رایزنی سفیر سعودی در بیروت با میشل عون

سفیر عربستان در بیروت امروز در دیدار با رئیس‌جمهوری لبنان بر حمایت ریاض از این کشور برای مقابله با شرایط سختی که دچار آن است، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت امروز چهارشنبه در دیدار با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان بر حمایت ریاض از این کشور برای مقابله با شرایط سختی که دچار آن است، تاکید کرد.

سفیر عربستان با میشل عون در مورد مکانیزم صندوق مشترک عربستان-فرانسه که برای کمک‌های بشردوستانه و تحقق ثبات و توسعه در لبنان تشکیل شده نیز صحبت کرد.

دو طرف همچنین در مورد روابط دو جانبه و ضرورت توسعه روابط ریاض و بیروت در تمامی سطوح گفتگو کردند.

گفتنی است که صحنه سیاسی لبنان در روزهای اخیر شاهد تحرکات گسترده سفرای عربستان و کویت بود که به تازگی به بیروت بازگشته‌اند.

بر اساس این گزارش، ولید بخاری سفیر عربستان در بیروت، و عبدالعال القناعی سفیر کویت در بیروت، که بعد از چند ماه توقف روابط، روز جمعه وارد بیروت شدند، فورا تماس‌ها و دیدارهای خود با مقامات لبنانی را آغاز کردند.

البته آنان ادعا کرده‌اند که این دیدارها و تحرکاتشان «ابعاد انتخاباتی ندارد» و فقط برای «کمک به بخش‌های بهداشت و آموزش و بهبود شرایط انسانی در لبنان است.

سفیر عربستان که روز دوشنبه با سران طوایف لبنانی دیدار کرده بود، روز سه‌شنبه با «تمام سلام»، نخست‌وزیر اسبق لبنان، دیدار کرد. همزمان القناعی به دیدار «عبداللطیف دریان»، مفتی لبنان، رفت.

پیشتر سفیر کویت در بیروت با «عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه لبنان، نیز دیدار کرد که محتوای آنچه در این دیدار گذشت اطلاع‌رسانی نشد.

روز یکشنبه نیز سران سیاسی لبنان از جمله «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان، و تعدادی از نخست‌وزیران و رؤسای جمهور سابق میهمان افطار سفیر عربستان بودند.