شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#ثبت‌نام#اعتکاف#امام رضا(ع)

در حرم مطهر رضوی؛

ثبت‌نام بیستمین دوره اعتکاف دانشجویی رمضانیه آغاز شد

ثبت‌نام بیستمین دوره اعتکاف دانشجویی رمضانیه آغاز شد

مشهد ـ مسئول اعتکاف دانشجویی رمضانیه از آغاز ثبت نام بیستمین دوره اعتکاف دانشجویی رمضانیه در حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب صالحی با اشاره به آغاز اعتکاف دانشجویی رمضانیه در حرم بارگاه منور رضوی اظهار کرد: این برنامه ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان ۶۰ دانشگاه شهر مشهد است و از ۹ تا۱۱ اردیبهشت همزمان با ۳ روز آخر ماه مبارک رمضان در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

مسئول اعتکاف دانشجویی رمضانیه بیان کرد: با توجه به عدم برگزاری مراسم اعتکاف در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا ظرفیت در نظر گرفته شده در این برنامه معنوی حدود یک هزار نفر است و با توجه به سابقه ثبت‌نام گسترده در سال‌های گذشته آمادگی پیش ثبت‌نام برای بیش از ۷۰۰۰ نفر وجود دارد.

وی گفت: ۳۰ فرودین نتیجه قرعه‌کشی پذیرفته‌شدگان از طریق سایت ثبت‌نامی www.vadieh.orgبه اطلاع خواهد رسید.

صالحی بیان کرد: در سال گذشته با توجه به ثبت‌نام‌های انجام شده دو سوم ظرفیت به ترتیب به دانشگاه‌های فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد و علوم پزشکی مشهد و باقی به سایر دانشگاه‌های شهر مشهد تعلق گرفت.

مسئول اعتکاف دانشجویی رمضانیه با اشاره به برنامه‌های معنوی تدارک دیده شده در این اعتکاف اظهار کرد: تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در قالب ۲۵ حلقه معرفتی و بررسی موضوعات و مسائل روز از جمله برنام‌های در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم و همچنین برگزاری تلاوت‌های مجلسی با حضور قاریان بین‌المللی در این اعتکاف پیش‌بینی شده است.

گفتنی است با توجه به قوانین و مقرارت اعلام شده در سامانه، ثبت‌نام در بیستمین اعتکاف رمضانیه تنها ویژه دانشجویان و استادان دانشگاه‌های مشهد است و پذیرش دانشجویان دیگر شهرستان‌ها امکان‌پذیر نیست. همچنین تزریق ۲ نوبت واکسن کرونا از الزامات پذیرش و حضور در مراسم اعتکاف دانشجویی است.