شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

تکمیل یک ناحیه صنعتی جدید در این استان+جزئیات

فرماندار شهرستان خلخال گفت: پروژه ناحیه صنعتی گزاز خلخال با هدف رونق تولید و اشتغال برای حضور سرمایه گذاران جدید تکمیل و آماده می‌شود.

سید جواد یحیی‌زاده در بازدید از ناحیه صنعتی گزاز افزود: معابر و خیابان‌های ناحیه صنعتی گزار با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان به پایان رسیده و زیرساخت‌های مهم آن از قبیل آب، برق و گاز نیز در این ناحیه ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت شهرک صنعتی خلخال تکمیل شده و دیگر مکانی برای استقرار واحدهای تولیدی جدید وجود ندارد که به همین علت آماده‌سازی ناحیه صنعتی گزاز برای حضور سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گرفته است.

یحیی‌زاده افزود: این ناحیه به دلیل دسترسی به زیرساخت‌ها و برخورداری از جاده مناسب، آب، برق و گاز مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی جدید خواهد بود.

وی با اشاره به جدیت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در استقرار واحدهای جدید بیان کرد: فعال شدن این ناحیه صنعتی در آینده نزدیک زمینه‌ساز اشتغال صدها نفر از مردم منطقه خواهد شد.

 به دنبال مکان‌یابی برای احداث شهرک صنعتی جدید در خلخال هستیم

فرماندار خلخال گفت: به دنبال مکان‌یابی و تملک اراضی مورد نیاز برای احداث یک شهرک صنعتی جدید در شهرستان خلخال هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل هم در این باره گفت: یکی از مشکلات حال حاضر خلخال اشباع شهرک صنعتی این شهرستان است که به دلیل نبود زمین صنعتی در پاسخگویی به درخواست‌های مکرر سرمایه‌گذاران در تنگنا قرار گرفته و همین امر ایجاد شهرک صنعتی جدید در آن را ایجاب می‌کند.

محمد اهلی با اشاره به آماده‌سازی ناحیه صنعتی گزاز خلخال افزود: مقدمات آماده‌سازی ناحیه صنعتی گزاز با مساحت ۳۰ هکتار آغاز شده که برای مهیا شدن و تکمیل زیرساخت‌ها نیازمند تامین اعتبارات استانی و ملی و همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله شرکت‌های آب، برق و گاز است.

وی گفت: یکی از اولویت‌های این شرکت کمک به رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای تولیدی است که تلاش می‌شود با حمایت مدیران استانی و شهرستانی به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

ناحیه صنعتی گزاز خلخال با مساحت ۸۲ هکتار در شهرستان خلخال طراحی شده که در فاز نخست آماده‌سازی ۳۰ هکتار از این ناحیه در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل قرار دارد.

 

منبع: ایرنا