شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح‌طلبان

اصلاح‌طلبان و مواضعی که پشت دیوار پاستور جا ماند

اصلاح‌طلبان و مواضعی که پشت دیوار پاستور جا ماند

اصلاح طلبان در رسانه‌هایشان یا علیه دولت هستند یا دست‌کم چیزی از دستاوردها و اقدامات دولت منعکس نمی‌کنند، ولی در جلسه با رئیسی از اقدامات مثبت دولت گفتند.

 عصر 21 فروردین‌ماه بود که رئیس جمهور در قالب یک نشست و همچنین ضیافت افطاری میزبان مدیران رسانه‌ای کشور بود. شاید برای اولین بار بود که اکثریت قریب به اتفاق مدیران رسانه‌ای کشور زیر یک سقف با رئیس جمهور دیدار می‌کردند.

آنچه درباره این نشست حائز اهمیت است،‌ موضع دوگانه مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب درمورد شخص رئیس جمهور و عملکرد دولت سیزدهم بود. صبح پای گیشه روزنامه‌‌فروشی،‌ اکثر تیترها یا علیه دولت هستند یا دست کم چیزی از دستاوردها و اقدامات دولت منعکس نمی‌کنند ولی در این جلسه از اقدامات مثبت دولت گفتند.

** دعایی: رئیسی راهی را انتخاب کرده که با موفقیت در آن پیش می‌رود

حجت‌الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در توصیف مراسم افطاری می‌گوید: «در سفره افطار هم مانند همه اجتماعاتی که آقای رئیسی حاضر می‌شود، با صمیمیت کنار همه نشست؛ بدون اینکه تمایز و فرقی بین خود و دیگران قائل باشد. اینکه چه کسی کنارشان باشد یا چه کسی نباشد نظری نداشت و بستگی به توفیقی بوده که دوستان داشتند و کنار ایشان می‌نشستند.

 

 

وی افزود: من شخصاً خوشحالم که آقای رئیسی در مسیر خود راهی را انتخاب کرده که با موفقیت در آن راه پیش می‌رود و آن مسیر  ارتباط با مردم و پرهیز از بسیاری ویژه‌کاری‌هاست که خود را متمایز از دیگران جلوه ندهد.

این چهره شاخص و باسابقه عرصه رسانه تصریح کرد: رئیس‌جمهور در کنار همه صمیمی بود و در صحبت‌ها هم بسیار دلنشین و تأثیرگذار صحبت کرد و ما برای ایشان آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم خدا ایشان را یاری کند و همه دوستانی که توفیق یافتند این محضر را درک کردند، مایلند که این جلسات تکرار شود.

حجت‌الاسلام دعایی گفت: البته من در نشست یک شوخی هم با رئیس‌جمهور کردم و گفتم تنها مناسبت بعد از عیدی بود که با یک «رئیس»ی نشست داشتیم و عیدی به ما ندادند.

** رحمانیان: رئیسی می‌تواند از یک موضع پدرانه جناح‌های مختلف را دور هم جمع کند

مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه «شرق» حُسن نشست دیروز را قابی خواند که در آن، آقای رئیسی وسط نشسته بود و آقایان دعایی و شریعتمداری دو طرف او بودند که بسیاری از دوستان به رئیس‌جمهور گفتند این قابی که درست کردید اگر در سطح جامعه هم توسعه یابد و بر فضای سیاسی کشور حاکم شود، تعادل ایجاد می‌شود و جریانات و رویکردهای متفاوت می‌توانند کنار هم بنشینند و گفت‌وگو کنند.

 

 

وی افزود: به نظرم این ظرفیت در دولت فعلی هست. با توجه به اینکه قوا و دستگاه‌های دیگر با او همراه هستند، آقای رئیسی می‌تواند از یک موضع پدرانه جناح‌های مختلف را جمع کرده و از آنان کمک فکری بگیرد و در مدیریت‌ها استفاده کند. این فرصت خوبی است که رئیس‌جمهور می‌تواند از این افراد به عنوان عقل متصل و منفصل بهره ببرد.

** قوچانی: نهاد دولت در ایران یک کل منسجم است 

محمد قوچانی مدیرمسئول مجله آگاهی نامه هم در باره این نشست گفت: حضور رئیس محترم جمهور گفتم مزیت شما می‌تواند سرمایه سیاسی شما در یکدستی قوا برای حل این مسائل باشد. اینکه سه قوه متحدند و صدا و سیما تخریب نمی‌کند و شما معتمد نظام هستید یک سرمایه سیاسی و حاکمیتی است که پس از حل مسائل فوری مانند مشکل معیشتی مردم و گرانی بی رویه می‌تواند در دستور کار باشد.

 

قوچانی بیان می کند: به شوخی گفتم همین که آقای حسین شریعتمداری پس از سال‌ها در جلسه مدیران مطبوعات می‌آیند یک فرصت برای مهار تنش‌ها و طرح گفتگوهای سیاسی است و قاب جالبی بود. آقای دعایی دست چپ و آقای شریعتمداری دست راست رئیس جمهور نشستند.