شهر خبر

جواد مزدآبادی: شبکه نمایش خانگی یکی از دلایل افت کیفی سریال‌های تلویزیون است/ سلیقه و دانش مدیران در ساخت سریال‌های پر محتوا تاثیرگذار است!

جواد مزدآبادی: شبکه نمایش خانگی یکی از دلایل افت کیفی سریال‌های تلویزیون است/ سلیقه و دانش مدیران در ساخت سریال‌های پر محتوا تاثیرگذار است!

جواد مزدآبادی کارگردان و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون معتقد است که شبکه نمایش خانگی روی افت کیفی سریال های تلویزیون تاثیر گذار بوده است چراکه بهترین فیلمنامه ها و عوامل درحال حاضر جذب رسانه های خانگی می شوند به همین خاطر دست تلویزیون تا حدودی خالی شده است. علاوه بر آن نیز سلیقه مدیران قدیمی است و سلیقه، فکر و دانش آن ها در ساخت سریال های پر محتوا تاثیرگذار است.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که در سال های گذشته سریال های تلویزیونی دچار افت کیفی در حوزه های مختلف چون فیلمنامه، کارگردانی و حتی بازیگری شدند در همین خصوص جواد مزدآبادی کارگردان و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا عوامل کاهش کیفیت سریال های تلویزیونی را که ممکن است به  مواردی چون «شبکه نمایش خانگی»، «مدیریت غلط مدیران»، «مشکلات اقتصادی» و... بستگی داشته باشد را ارزیابی کرد و گفت: واقعیت این است که شبکه نمایش خانگی روی این مسئله بسیار تاثیر گذار بوده است چراکه بهترین فیلمنامه ها و عوامل درحال حاضر جذب رسانه های خانگی می شوند به همین خاطر دست تلویزیون تا حدودی خالی شده است و دومین مسئله این است که باید رویکرد ها و نگاه افراد تغییر کند و این تغییر نگاه، اول باید در مدیران رخ دهد تا رسانه ملی مخاطبان بیشتری به خود جلب و جذب کند. اکثر آثار دارای قصه های خسته کننده، گنگی دارند که به سمت جلو پیش نمی روند و نمی توانند مخاطب را درگیر کنند و بیشتر سریال ها تکراری و کلیشه ای شده اند. یک اتفاق رایج دیگری که در سازمان صدا و سیما رخ می دهد این است که به محض دیده شدن یک اثر شروع به ساخت قسمت های بعدی آن می کنند و سوال اینجاست که واقعا تا چه اندازه می توان از درون آن سریال خلاقیت و نوآوری به وجود آورد؟ به نظر من باید به جای این کار به فکر ایده و خلاقیت های جدید و بکر بود و باید جوانانی را که از خلاقیت بالایی برخوردار هستند بیشتر به کار گرفت چراکه از این کار مطمئنا جواب خوبی دستگیرمان خواهد شد.  

جواد مزدآبادی در پاسخ به این سوال که فضای محدود تلویزیون تا چه اندازه دست نویسندگان را بسته و باعث شده است که سطح کیفی آثار پایین بیاید و سریال ها به سمت و سوی تکراری شدن گام بردارند اظهار داشت: رسانه ملی به هیچ عنوان کسی را محدود نمی کند. شاید بتوان گفت سلیقه مدیران قدیمی است و زمانی که چند طرح جدید به دستشان می رسد با آن ها مخالفت می کنند و به خاطر ترس از بازخورد ها آن فیلمنامه یا طرح را رد می کنند و همین امر باعث می شود که شکاف ایجاد شود و اتفاقی که باید رخ دهد اتفاق نیفتد. اگر دقت کنید اکثر اتفاقات خوب زمان حضور مدیران موفق رخ داده است درواقع آقای بخشی زاده به عنوان مدیر شبکه دو سیما کمک زیادی به ساخت سریال های پر محتوا کرد چراکه سلیقه، فکر و دانش این کار را داشت اما برخی از مدیران متاسفانه از این صفت ها برخوردار نیستند و همین دلیلی بر این است که همه چیز تحت الشعاع قرار بگیرد اما نیاز است تا در این راه همه دست به دست یکدیگر دهند تا در رسانه ملی شاهد بهترین آثار با بهترین کیفیت ها باشیم.

انتهای پیام