شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خراسان

خروج پزشکان متخصص از خراسان جنوبی نگران‌کننده است

خروج پزشکان متخصص از خراسان جنوبی نگران‌کننده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص را از مشکلات مهم خراسان جنوبی برشمرد و گفت: خروج پزشکان متخصص از استان نگران‌کننده است.

به گزارش بهداشت نیوز ،سید "محمد موسوی‌ میرزایی" روز سه‌شنبه در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: اگر مشکل نیروی انسانی نداشتیم جلوتر از آنچه بودیم که الان هستیم و اخیرا ۱۸ پزشک متخصص به خاطر جابه‌جایی‌ از استان خراسان جنوبی خارج شده‌اند.

وی گفت: درخصوص خروج پزشکان متخصص از استان پیگیری‌هایی با وزارت بهداشت و استانداری انجام دادیم اما هنوز مشکل حل نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: علاوه بر استان ما، شرایط کشور نیز به گونه‌ای است که برخی نیروهای تخصصی و جامعه پزشکی، کشور را ترک می‌کنند و موضوع جدی است که سبب می‌شود از نظر نیروی انسانی دچار مشکل باشیم.

وی افزود: در سال جدید مقام معظم رهبری تکلیف یکسری از دستگاه‌ها را معین کردند که بیشتر این تکلیف مربوط به مجموعه‌های علمی و تولید دانش است.

وی با اشاره به جنگی که با استکبار در جبهه اقتصاد شکل گرفته است تصریح کرد: در صورتی در این جبهه می‌توانیم پیروز باشیم که توان علمی خود را افزایش دهیم و تولیدات علمی خود را به دنیا عرضه کنیم که رسالت اصلی بر دوش دانشگاهیان است.

موسوی‌ میرزایی گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکی از دستگاه‌های اجرایی بزرگ استان است و با وجود اینکه سومین استان پهناور کشور هستیم و استان‌های مشابه ما مانند کرمان و سیستان و بلوچستان حداقل چهار دانشگاه علوم پزشکی دارند اما در خراسان جنوبی یک دانشگاه است و حجم کار را بسیار زیاد می‌کند.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم از رسالت‌های اصلی جامعه پزشکی است یادآور شد: سلامتی یکی از مهمترین و نخستین نعمتی است که قسمتی از حفظ آن در اختیار ما قرار داده شده و یک توفیق الهی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: ما باید بتوانیم با ایجاد مجموعه یکدل به سمت اهداف والا حرکت کنیم لذا اهداف درست و والا باید نشانه‌گذاری شود و با حرکت جهادی از مسیر عدالت، فسادستیزی، حذف تبعیض، شفافیت و سالم‌سازی به سمت اهداف والا حرکت کنیم که در این مدت کوتاه با همه توان به این سمت حرکت کرده‌ایم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی یکی از بهترین مجموعه‌های اساتید و مدیران است که در این فرصت کوتاه در راستای اهداف عالیه شامل حفظ سلامت مردم در مسیر انجام خدمات مورد نیاز در سریعترین زمان ممکن، با بهترین کیفیت، بیشترین رضایت و از همه مهمتر حفظ کرامت انسان‌ها قدم برداشته است.

موسوی میرزایی گفت: هرچند در این مسیر مشکلاتی داریم که از جمله آنها وسعت زیاد منطقه جغرافیایی و پراکندگی کم جمعیت است و برای ارائه خدمات نیاز به اعتبار خاص داریم.

وی تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات و کمبودها ما رسالت خود را فراموش نکرده‌ایم و با همه توان به سمت اهداف مدنظر حرکت می‌کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: مسیر حرکت ما توسط مقام معظم رهبری به‌طور واضح ریل‌گذاری و مشخص شده است و کمک می‌کنیم شرایط به نحوی شود که بیشترین حمایت و خالصانه در عمل از تولید دانش‌بنیان و به ثمر رسیدن آن صورت گیرد.

وی در این راستا از ثبت پنج اختراع دارویی در استان خبر داد و گفت: حدود سه دارو به‌زودی اعلام می‌شود و اینها نخستین دارویی است که به دنیا عرضه خواهد شد.

موسوی میرزایی افزود: نخستین بار است که در ایران تولید این محصول را برای دنیا داریم و امید است که از این طریق بتوانیم دل رهبری و امام زمان (عج) را شاد کنیم.

وی اظهار داشت: باید روزی برسد که تمدن اسلامی بزرگترین تمدن جهان شود و آینده جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای است که این تمدن‌های هشت‌گانه از بین می‌رود و تمدن اسلام پیروز است.