شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#مسکو

پوتین: تمامی اهداف مسکو در اوکراین عملی خواهد شد/ انتخاب دیگری نداشتیم

پوتین: تمامی اهداف مسکو در اوکراین عملی خواهد شد/ انتخاب دیگری نداشتیم

رئیس جمهوری روسیه امروز گفت که شک ندارد تمامی اهداف "عملیات ویژه" کشورش در اوکراین عملی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، خبرگزاری رویترز نوشت که ولادیمیر پوتین در مراسم گرامیداشت شصت و یکمین سالگرد اعزام یوری گاگارین به فضا، گفت: تحریم های (علیه شوروی) جامع و انزوایش کامل بود ولی با این وجود کشور پیشرو در فضا بود.

رویترز به نقل از سخنان پوتین نوشت: قصد نداریم منزوی بمانیم. محال است که در جهان امروز کشوری را به سختی به انزوا کشاند، به خصوص کشور پهناوری همچون روسیه را.

وی درگیری با اوکراین را اجتناب ناپذیر و برای دفاع دراز مدت از روسیه ضروری خواند و افزود که شک ندارد تمامی اهداف مسکو در اوکراین عملی خواهد شد.

پوتین گفت: اهداف ما کاملاً واضح و والاست. روشن است که انتخاب دیگری نداشتیم و (جنگ با اوکراین) تصمیم صحیحی بود.

تارنمای اسپوتنیک نیز به نقل از سخنرانی پوتین نوشت: هدف اصلی ما کمک به مردم منطقه دونباس که استقلالشان را به رسمیت شناخته ایم، بود. وادار شدیم که چنین کنیم چرا که مسئولان کی یف تحت فشار غرب از پایبندی به توافقات مینسک خودداری کردند.

پوتین، ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز بعد عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام