شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره جنوبی

پرتاب اولین ماهواره جاسوسی کره جنوبی توسط "اسپیس‌ایکس"

پرتاب اولین ماهواره جاسوسی کره جنوبی توسط "اسپیس‌ایکس"

شرکت فضایی خصوصی "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) اولین ماهواره جاسوسی کره جنوبی را در سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، کره جنوبی در حال آماده شدن برای رهبری دفاعی در منطقه خود است، چرا که ​​خطر درگیری با کره شمالی در حال افزایش است. همین امر باعث می‌شود که این کشور زیرساخت‌های اطلاعاتی پیشرفته‌ای را بسازد که می‌توانند به طور مستقل عمل کنند.

اکنون مقامات سئول اعلام کرده‌اند که کره جنوبی اولین ماهواره جاسوسی بومی خود را در سال ۲۰۲۳ با موشک "فالکون ۹" متعلق به شرکت "اسپیس‌ایکس" تا پایان سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب خواهد کرد و هدف این کشور در نهایت، استقرار ۵ ماهواره جاسوسی تا سال ۲۰۲۵ در مدار زمین است.

قراردادها با "اسپیس‌ایکس" توسط موسسه تحقیقات هوافضای دولتی کره جنوبی و آژانس توسعه دفاعی این کشور امضا شده است و به موجب آنها، یکی از موشک‌های "فالکون ۹"، اولین ماهواره ۸۰۰ کیلوگرمی این کشور را در سال ۲۰۲۳ از ایالات متحده به مدار زمین خواهد برد و پرتاب‌های بیشتری از آن زمان تا سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ پروژه‌ای موسوم به "پروژه ۴۲۵" را به ارزش ۹۷۰ میلیون دلار برای ارتقای قابلیت‌های شناسایی و به حداقل رساندن اتکای خود به اطلاعات متحدانش مانند ایالات متحده پایه‌گذاری کرد و برای تحقق این هدف باید ماهواره‌های نظامی به فضا پرتاب کند. در همین راستا یک ماهواره نظامی به نام "آناسیس-II" را در ژوئیه ۲۰۲۰ با یک موشک "فالکون ۹" به فضا فرستاد.

اکنون مجموعه کاملی از پروژه‌های دفاعی برای کره جنوبی مورد نیاز است تا کنترل عملیاتی را در زمان جنگ از کاملا از ایالات متحده در دست بگیرد و زمانی که این کار انجام شود، می‌تواند نیروهای متحد(غربی) را در هر درگیری احتمالی در منطقه رهبری کند.

به گزارش اسپیس نیوز، این دومین همکاری میان کره جنوبی و شرکت "اسپیس‌ایکس" در فرآیندهای نظامی مبتنی بر فضا است.

بر اساس این گزارش، طرح‌هایی برای استقرار چهار ابزار راداری با دیافراگم مصنوعی در پروژه دفاعی سئول گنجانده شده است که هر کدام از آنها علاوه بر امواج رادیویی، از آشکارسازهای فروسرخ الکترواپتیکال استفاده می‌کنند.

هنگامی که چنین ماهواره‌هایی عملیاتی شوند، سیستم دفاعی کره جنوبی به همراه ظرفیت آن برای ردیابی و نظارت بر استقرار و تحرکات نظامی کره شمالی، تکامل می‌یابد.

تلاش‌های کره جنوبی برای گسترش قابلیت‌های نظامی خود به شکل جدایی‌ناپذیری با فضا مرتبط است. در همین راستا این کشور در ماه مارس موشکی با سوخت جامد را آزمایش کرد. این موشک برای بلند کردن ماهواره‌های کوچک به مدار نزدیک زمین(LEO) برای عملیات‌های نظارتی ساخته شده است و در اکتبر ۲۰۲۱ بود که کره جنوبی اولین موشک فضایی بومی خود موسوم به "KSLV-II Nuri" را با هدف قرار دادن یک ماهواره ساختگی با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

اما متأسفانه برخلاف پرتاب آزمایشی موفقیت آمیز، آن ماهواره ساختگی به مدار نزدیک زمین راه پیدا نکرد و رئیس جمهور کره جنوبی پس از آن گفت: ما متأسفانه به طور کامل به هدف خود نرسیدیم.

اما وی همچنین گفت که در آینده نزدیک تلاش‌های بیشتری انجام خواهد شد و افزود: زمان زیادی نخواهد گذشت تا بتوانیم موشک و ماهواره را دقیقاً در مسیر هدف پرتاب کنیم. "عصر فضایی کره" نزدیک است.

اما مشکل موشک بومی کره جنوبی، خاموش شدن مرحله نهایی آن ۴۰ تا ۵۰ ثانیه زودتر بود که مانع از دستیابی ماهواره به سرعت کافی برای استقرار در مدار زمین شد.

کره جنوبی با جدیت به توسعه قابلیت‌های هوافضایی خود ادامه می‌دهد، اما تا زمانی که این کار را به طور کامل انجام نداده است، همکاری با "اسپیس‌ایکس"، معماری دفاعی این کشور را تسریع خواهد کرد.

انتهای پیام