شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کنسولگری#طالبان#فرهنگ

طالبان: تظاهرات مقابل کنسولگری ایران خودسرانه بوده است

طالبان: تظاهرات مقابل کنسولگری ایران خودسرانه بوده است

رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات اعلام کرد که تظاهرات مقابل کنسولگری ایران در هرات خودسرانه بوده است و نیروهای امنیتی طالبان با سرعت اوضاع را به کنترل درآوردند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نعیم الحق حقانی» رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات در توییتر اظهار داشت که تظاهرات مقابل کنسولگری ایران در هرات خودسرانه بوده است.

وی افزود که با دخالت نیروهای امنیتی طالبان بصورت فوری در محل کنسولگری  وضعیت به طور کامل تخت کنترل قرار گرفت و از آنجایی که این اقدام با سرعت به وقوع پیوست، هیچ مورد خاصی رخ نداده است.

پیش از این یک منبع مطلع به خبرگزاری تسنیم درباره ماجرای تجمع روز گذشته مقابل کنسولگری ایران در هرات گفته بود: معترضین امروز مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، از برخی اهالی روستاهای اطراف شهر هرات بودند که به‌صورت از قبل برنامه‌ریزی‌شده و با به‌همراه داشتن کیسه‌های سنگ مقابل نمایندگی کشورمان حضور یافته در خلال اعتراضات اقدام به سنگ‌پراکنی به‌سمت درب و پنجره‌های خدمات کنسولی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نمودند.

منابع در هرات می‌گویند که پشت صحنه این تظاهرات گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» که پیش از این توسط غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی می‌شدند و این گروه‌ها برای روزهای آینده نیز فراخوان تظاهرات داده‌اند.

پیش از این و در دوران اشغال افغانستان نظیر چنین تظاهراتی توسط برخی افراد و گروه‌های دیگر از جمله نجیب کابلی بارها مقابل سفارت و نمایندگی‌های کشورمان اتفاق افتاده بود.

انتهای پیام/.