شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه

دلایل سفر به سریلانکا از زبان سمانه قائدی

سمانه قائدی؛ بلاگر سفر، ریویوئر هتل و مشاور بلاگینگه. اون بیش از ۱۵ ساله که در زمینه‌های مختلف بلاگینگ می‌کنه و سال‌های اخیر در حوزه گردشگری تمرکز کرده. تخصص اصلی سمانه دیجیتال مارکتینگه و سال‌ها وبسایت طراحی کرده و کار سئو انجام داده. اون در سفری به سریلانکا از چرایی سفر به این کشور دیدنی و پر جاذبه می‌گه. با ما همراه باشید تا با تعریف‌های سمانه بدونیم سریلانکا چی داره و چرا باید بهش سفر کرد.

دلایل سفر به سریلانکا از زبان سمانه قائدی

سلام نو - سرویس گردشگری: سمانه دلایل سفر به سریلانکا رو برمی‌شماره و به نکات جالب توجهی از جمله؛ بودجه مورد نیاز، دیدنی‎ها، اقامت و غذا اشاره می‌کنه: "سریلانکا کشور ارزونیه و سفر بهش بودجه زیادی نمی‌خواد (به جز بلیط هواپیما که چون پرواز مستقیم نداره و باید قبلش به یه کشور واسط رفت). طبیعت سریلانکا بی‌نظیره و جاذبه‌های تاریخی زیادی داره که می‌تونه حسابی شما رو سرگرم کنه. ادیان زیادی تو سریلانکا زندگی می‌کنن و دیدن مسجد و معبد بودایی و.. فرهنگ خیلی متفاوت‌شون جذابه. اقامت تو سریلانکا ارزونه و شما با هر بودجه‌ای که فکرش رو کنید می‌تونین یه هتل یا هاستل زیبا و تمیز پیدا کنید. تنوع غذایی تو سریلانکا زیاده و شما با ارزونترین مبلغی که فکرش رو کنید، می‌تونین حسابی از میوه‌های استوایی لذت ببرین و غذاهای محلی رو تست کنین."

دلایل سفر به سریلانکا از زبان سمانه قائدی

‌اون در ادامه از مردم و تسلط‌شون به زبان انگلیسی، بازدید از مزارع و پارک‌های ملی می‌گه و هر کدوم رو این‌طور توصیف می‌کنه: "مردم اونجا فوق‌العاده مهربون و خونگرمن و رفتارشون با توریست‌ها خیلی خوبه. چای و ادویه سریلانکا تو دنیا خیلی معروفه و شما شانس اینو دارین که از نزدیک، از مزارع چای و ادویه بازدید کنید و پروسه تولیدش رو ببینید. حیات وحش سریلانکا یکی از بکرترین حیات وحش‌های دنیاست و شما می‌تونید تو پارک‌های ملیش، تنوع زیادی از حیوونا رو ببینید."

دلایل سفر به سریلانکا از زبان سمانه قائدی

سمانه راجع‌به امکان تجربه موج‌سواری و در نهایت ویزای بی دردسر سریلانکا این‌طور می‌گه: "از اونجایی که دورتادور این جزیره زیبا رو اقیانوس هند فرا گرفته، یکی از بهترین مقاصد موج‌سواری دنیا به حساب میاد. بیشتر مردم سریلانکا به زبان انگلیسی مسلط هستن و همه‌جا تابلوها به زبان انگلیسی هم هست، بنابراین برای ارتباط دچار مشکل نمی‌شین. سریلانکا سواحل بکر و زیبای زیادی داره و مطمئنم از ریلکس کردن توش لذت می‌برید. گرفتن ویزای سریلانکا خیلی آسونه و به مدارک خاصی نیاز نداره. جز محدود مقاصدی هست که برای ما ایرانی‌ها، سفر بهش ارزونتر از زندگی تو کشور خودمون درمیاد."

اون در سریلانکا به باغی رفته تا با ادویه‌های این کشور بیشتر آشنا بشه و در این‌باره می‌گه: "یکی از جالب ترین تجربه هایی که میتونین در سریلانکا داشته باشین، بازدید از باغ یا مزارع ادویه هست. از اونجایی که چای و ادویه سریلانکا شهرت جهانی داره، شاید براتون جالب باشه از نزدیک درخت خیلی از ادویه ها رو از نزدیک بینید. برای من که تجربه جالبی بود به خصوص که تورلیدر باغ، دونه دونه درخت‌ها و گیاه‌ها رو توضیح می‌داد و می‌گفت خواص هرکدومش چیه."

دلایل سفر به سریلانکا از زبان سمانه قائدی