شهر خبر

حمله شیمیایی روس‌ها به ماریوپول صحت دارد؟

حمله شیمیایی روس‌ها به ماریوپول صحت دارد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن استفاده از تسلیحات شیمایی در ماریوپول را تایید نکرده، اما قبلا به اوکراینی‌ها هشدار داده بود که روسیه می‌تواند از مواد شیمیایی در این شهر استفاده کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه در این زمینه گفت ایالات متحده استفاده از تسلیحات شیمیایی را تایید نمی‌کند.

وی افزود پیش از این، اطلاعات موثقی در دسترس ما بود مبنی بر اینکه روس‌ها ممکن است در حال آماده شدن برای استفاده از مواد شیمیایی مانند گاز اشک آور بالقوه مخلوط با سایر مواد، به عنوان بخشی از تلاش برای تضعیف، ناتوان کردن عناصر نظامی و غیرنظامی اوکراین بوده‌اند.

پرایس تاکید کرد اطلاعات به دست آمده را با شرکای اوکراینی به اشتراک گذاشته‌اند و قرار است در گفت و گوی مستقیم با آنها بوده تا مشخص کنند دقیقا چه اتفاقی در ماریوپول افتاده است.

وی گفت به محض دریافت اطلاعات دقیق می‌توانیم بگوییم چه اتفاقی افتاده و از چه موادی استفاده شده است.

رئیس جمهور اوکراین دیروز پس از انتشار گزارش‌هایی درباره حمله احتمالی شیمیایی در ماریوپول، هشدار داد که چنین احتمال‌هایی را باید جدی گرفت.

انگلیس هم اعلام کرده است که با متحدان خود این گزارش‌ها را بررسی خواهند کرد.

سی ان ان اعلام کرد نمی‌تواند به طور مستقل تایید کند که چه نوع حمله شیمیایی صورت گرفته است و تیم‌های خبری این شبکه تاکنون عکس یا اسنادی در این زمینه به دست نیاورده‌اند.

5656