شهرخبر

تا سال ۲۰۳۰؛

هوندا برای تولید خودروی برقی ۶۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند

هوندا برای تولید خودروی برقی ۶۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند

شرکت هوندا موتور ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد قصد دارد در دهه آینده ۶۴ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه در زمینه تولید خودروهای برقی هزینه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هوندا هدف بلندپروازانه ای برای عرضه ۳۰ مدل خودروی الکتریکی جدید در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته و قصد دارد آن را عملیاتی کند.

اهداف این شرکت همچنین شامل تولید حدود ۲ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال تا سال ۲۰۳۰ است. این استراتژی نشان‌دهنده عزم جدی هوندا برای دستیابی به جایگاه خود در بازار رو به رشد سریع وسایل نقلیه الکتریکی است، جایی که شرکت تسلا در آن پیشتاز است و خودروسازان ژاپنی با خطر عقب افتادن از رقبای آمریکایی و اروپایی قرار دارند.

هوندا و دیگر خودروسازان ژاپنی مدت‌هاست تاکید دارند حتی اگر وارد حوزه تولید خودروهای برقی شوند، از فناوری هیبریدی دست نمی‌کشند. طرفداران خودروهای هیبریدی به بازارهای زیادی اشاره می‌کنند - به ویژه برخی از بازارهای نوظهور - که زیرساخت‌های پشتیبانی از خودروهای برقی باتری دار در آنها برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود.

بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری ۸ تریلیون ینی (۶۴ میلیارد دلاری) در زمینه ارتقای برق رسانی و ابداع فناوری‌های نرم افزاری خواهد بود. از این رقم حدود ۴۳ میلیارد ین برای تولید انواع باتری‌های جدید تا بهار سال ۲۰۲۴ هزینه می‌شود.