شهر خبر

پوراندخت مهیمن: اعتراض سینماگران زن به خشونت علیه زنان اتفاق مفیدی برای جامعه است/ این معضلات نباید در خفا بمانند

پوراندخت مهیمن: اعتراض سینماگران زن به خشونت علیه زنان اتفاق مفیدی برای جامعه است/ این معضلات نباید در خفا بمانند

پوراندخت مهیمن با اشاره به اینکه پنهان ماندن معضلاتی چون خشونت علیه زنان و تعارضات جنسی می‌تواند عواقب بدی برای جامعه داشته باشد تأکید کرد که این معضلات نباید در خفا بمانند.

پوراندخت مهیمن بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: درباره موضوع خشونت علیه زنان یا تعرضات جنسی در عرصه سینما اطلاعات دقیقی وجود ندارد که بخواهیم با تکیه بر آن‌ اطلاعات به آماری دقیق دست پیدا کنیم و به همین دلیل درباره جزئیات آن نمی‌توانم چیزی بگویم اما از آنجا که همکاران من با اتحاد علیه این موضوع موضع گرفته‌اند و به آن اعتراض دارند من هم در کنار آن‌ها هستم و امیدوارم این اعتراض به نتیجه برسد و ما دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

مهیمن تصریح کرد: قطعاً هر حرکت ناهنجاری در خفا صورت بگیرد می‌تواند حیات خود را حفظ کند. تنها تعارضات جنسی و خشونت علیه زنان نیست که در جامعه ما به دلایل مختلف فرهنگی مخفی باقی می‌ماند. ما معضلات و مشکلات بسیاری در جامعه‌مان داریم که کسی درباره آن‌ها صحبت نمی‌کنم و این صحبت نکردن و مخفی ماندن به ادامه حیات آن‌ها کمک کرده است.

وی افزود: مخفی و در پس پرده ماندن مسائلی چون تعارضات جنسی می‌تواند عواقب بدی داشته باشد و وجود این معضل قطعاً فسادهای مختلفی را پدید می‌آورد که تنها مربوط به سینما نمی‌شود و گریبان کل جامعه را می‌گیرد. اعتراض اهالی سینما و بیان این معضل بزرگ تعارضات جنسی می‌تواند شروعی باشد برای اینکه کل جامعه ما تلاش کند تا این مسئله از خفا خارج شده و به راحتی مطرح شود تا هیچ‌کس دیگر جسارت انجام این کار را نداشته باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «زیر درخت هلو» در پایان تأکید کرد: امیدوارم اعتراض سینماگران زن به مسئله خشونت علیه زنان و تعارضات جنسی در سینما نتیجه‌بخش باشد. هر جریانی که در صداقت و رو راستی ایجاد شود با اشخاصی موجه و دغدغه‌مند می‌تواند به نتیجه درستی برسد و من به این اعتراض و ریشه‌کن شدن این مشکل در سینمای ایران بسیار امیدوار هستم.

انتهای پیام