شهر خبر

همایون فربد: «سگ‌بند» به تنهایی نتوانست اتفاق خاصی رقم بزند/ گیشه «شادروان» درحد انتظار بود!

همایون فربد: «سگ‌بند» به تنهایی نتوانست اتفاق خاصی رقم بزند/ گیشه «شادروان» درحد انتظار بود!

همایون فربد معتقد است ترکیب فیلم‌های اکران نوروزی مناسب نبوده و اصلی‌ترین دلیل عدم استقبال مردم از فیلم‌های نوروز نیز همین مسئله است.

همایون فربد مدیر سینمای معین‌مال در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درباره عوامل عدم فروش بالای فیلم‌های اکران نوروز 1400 اظهار داشت: وقتی مردم با این حجم به مسافرت و رستوران می‌روند دیگر نمی‌توان شیوع ویروس کرونا را عاملی دانست که مردم به دلیل آن می‌ترسند به سینما بروند.

فربد تصریح کرد: به نظر من فیلم‌های مناسبی برای اکران نوروزی انتخاب نشده بود و این در حالی است که حتی فیلم‌های مناسبی چون «دینامیت» که در چند روز ابتدایی اکران آنلاینش 8 میلیارد تومان می‌فروشد هم اکرانش را متوقف می‌کنند و عملاً فیلمی باقی نمی‌ماند که بتوان به فروش بالای آن امیدوار بود.

وی افزود: متأسفانه به دلیل اصرار برخی تهیه‌کننده‌ها به اینکه فیلم خودشان اکران شود باعث شد که «دینامیت» با وجود مخاطبان بسیاری که داشت، از پرده سینماها پایین کشیده شود و دیدیم که فیلم اکران شده نوروز به قدری ضعیف بود که چند روز پس از نمایش بر پرده سینماها به صورت آنلاین اکران شد چرا که نمی‌توانست نظر مخاطبان را جلب کند و فروش قابل قبولی داشته باشد.

مدیر سینما معین‌مال در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: نکته دیگری که درباره عدم موفقیت فیلم‌های نوروز باید در نظر بگیریم این است که امسال مردم پس از دو سال سخت که در نوروز محدودیت‌ سفر داشتند، می‌توانستند به راحتی مسافرت بروند و به همین دلیل ترجیح دادند از تعطیلات نوروز برای مسافرت استفاده کنند و کمتر به سینما بروند.

فربد درباره دلیل موفقیت فیلم‌های کمدی نسبت به دیگر فیلم‌ها اظهار داشت: مردم در شرایط حاضر که با مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند ترجیح می‌دهند دقایقی که به سینما می‌روند، معضلات را کنار گذاشته و بخندند. در اغلب مواقع، حتی در اکران فیلم‌های نوروزی آثار کمدی موفق‌تر هستند و در این بین معدود فیلم‌های اجتماعی هم بودند که فروش خوبی داشتند که در این فیلم‌ها معمولاً بازیگران مطرحی چون نوید محمدزاده معمولاً حضور داشتند.

وی در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: متأسفانه صداوسیما برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی همکاری لازم را ندارد و با این موضوع کاملاً گزینشی برخورد می‌کند. از طرفی کاش در چرخه اکران حداقل در ماه‌های آینده فیلم‌های کمدی بیشتری حضور داشته باشند و اتفاقاً فیلم‌های خوبی مثل «شیشلیک» و «چپ راست» در صف اکران هستند که می‌توانند فروش قابل قبولی داشته و سینماها را به رونق برسانند. متأسفانه فیلم «سگ‌بند» به تنهایی نتوانست اتفاق خاصی رقم بزند و عملکرد فیلم «شادروان» در گیشه کمتر از حد انتظار بود.

انتهای پیام