شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمندان#کردستان#حوزه

جلال داسار

هنرمندان شاخص هنر انقلاب در کردستان تجلیل شدند

سنندج- هنرمندان شاخص هنر انقلاب کردستان به مناسبت هفته هنر و در مراسمی با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس، رئیس حوزه هنری استان و جمعی از مدیران وهنرمندان تجلیل شدند.

در این مراسم در بخش فرهنگ و مطالعات پایداری از دکتر فایق فرجی استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر حوزه فرهنگ و مطالعات پایداری، نویسنده کتاب‌های: «حماسه شیر زنان کردستان»، کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش، «بانوان، پایداری»، «روزهای سبز کردستان» تجلیل به عمل آمد.

در بخش هنرهای تجسمی جلال داسار، عکاس خبری خبرگزاری مهر، فعال در زمینه عکاسی و به تصویر در آوردن توانمندی‌ها و معضلات مناطق حاشیه شهر سنندج از جمله «نایسر» و «ننله» و موضوعات مرتبط با کولبری تجلیل شد.

رضا حاتمیان خوشنویس خط ثلث که ضمن فعالیت مستمر در هنر مرتبط آثار بسیاری را در رابطه با شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید فخری زاده و اشاعه هنر انقلاب به انجام رسانده بود نیز تجلیل به عمل آمد.

در بخش آفرینش‌های ادبی از مائده زارعی، شاعر جوان قروه ای که در دوران نوجوانی به عنوان شاعر در محضر رهبر انقلاب حضور داشته است و دوره‌های مختلفی را نیز زیر نظر اساتید مرتبط با حوزه هنری گذرانده و در جشنواره‌های ادبی حائز رتبه شده است نیز تجلیل به عمل آمد.

محمد رحیمی رضوان شاعر فرهنگی برگزیده شعر عاشورایی خرمشهر، برگزیده ۵ دوره جشنواره شعر انتظار بیجار، برگزیده اولین و سومین جشنواره شعر کردی «پرژه» در کامیاران، برگزیده اولین جشنواره شعر کردی رضوی و رتبه ششم دومین جشنواره شعر کردی کشوری رضوی، کتاب شعر آئینی به نام «یه ی سبیه دلداری» به گویش کردی گروسی و کتاب «شه و چه ره ز» امثال و حکم کردی گروسی به همت حوزه هنری کردستان و ده‌ها عنوان دیگر کارنامه درخشان مدیر هنرمند نمونه استان کردستان محمد رحیمی رضوان است.

فتح الله فاتحی شاعر آئینی، نماینده شاعران استان کردستان در محفل ادبی ماه رمضان در محضر مقام معظم رهبری، مجری برنامه‌های فرهنگی و هنری، معلم و سراینده بسیاری از اشعار گروه‌های دف نوازی استان از دیگر هنرمندان شاخص سال ۱۴۰۰ کردستان بود.

در بخش هنرهای نمایشی از حسین مرادی کارگردان تئاتر اهل شهرستان دیواندره، بازیگر تئاتر و تلویزیون، بازی در سریال «نون خ» و موسی هدایتی کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون قروه ای، هنرمند رادیو و تلویزیون با تولید آثار با موضوع دفاع مقدس و معضلات اجتماعی نیز تجلیل به عمل آمد.

در بخش موسیقی از مسعود مرادی نوازنده دف، سرپرست گروه موسیقی نوای رحمت، برگزیده چندین جشنواره ملی، استانی و منطقه‌ای تجلیل به عمل آمد.

در بخش فعالین فرهنگی و هنری از دکتر یوسف کریمی استاد دانشگاه، پژوهشگر حوزه جامعه شناسی و مردم شناسی و منتقد هنری، دکتر سعیده گلابی استاد دانشگاه، فعال فرهنگی و هنری، مسئول بخش تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان، ارائه مقالات متعدد از جمله بررسی فضای سبز عمومی مجتمع‌های مسکونی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ نمونه موردی «محله نایسر سنندج» و محدثه جعفری گوینده رادیو و تلویزیون، مدیر باشگاه خبرنگاران جوان استان کردستان و فعال فرهنگی تجلیل به عمل آمد.