شهرخبر

واکنش وزارت خارجه به حمله علیه کنسولگری ایران در کابل

واکنش وزارت خارجه به حمله علیه کنسولگری ایران در کابل

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تجمع ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده ای که صورت گرفته است، با یاد آوری مسئولیت قطعی هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد:امنیت کامل سفارت و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگیها ارائه گردد.

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی های توطئه گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

خطیب زاده تاکید کرد، متاسفانه برخی کلیپها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسئولین دو کشور را می طلبد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد :با سفیر و مسئولین نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم.

311311