شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#خلیج فارس#دولت

ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد؛

پروژه جاده ابریشم ضربه مهلک به آمریکا و شیخ نشینان

پروژه جاده ابریشم ضربه مهلک به آمریکا و شیخ نشینان

یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون عراق از پروژه جاده ابریشم به عنوان ضربه ای مهلک به کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکا نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون عراق از پروژه جاده ابریشم به عنوان ضربه ای مهلک به کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکا نام برد.

فاضل موات عضو ائتلاف دولت قانون، در سخنانی پروژه جاده ابریشم را ضربه مهلکی به پروژه های کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا در عراق دانست و توضیح داد که این پروژه همه طرح های این کشورها را با شکست مواجه می کند.

وی با بیان این موضوع افزود: طرح جاده ابریشم ضربه مهلکی به پروژه‌های آمریکا، کشورهای خلیج فارس و سایر شرکت‌های خارجی است، زیرا راه ارتباطی بین عراق و کشورهای اروپایی است و درآمدهای زیادی هم برای عراق خواهد داشت.

پیشتر هم صباح الطایی، تحلیلگر مسائل سیاسی، در سخنانی اظهار داشت: برجسته ترین پروژه هایی که کشورهای حوزه خلیج فارس برای خنثی کردن آن تلاش می کنند، پروژه بندر فاو و جاده ابریشم است. برخی طرفهای سیاسی عراقی به دنبال مانع تراشی در این مسیر هستند تا به امارات و رژیم صهیونیستی فرصتی برای تغییر مسیر این جاده به نفع آنها داده شود.