شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#دولت#مخالفت#مذاکره

عبدالملک العجری اعلام کرد؛

جدیدترین موضع گیری انصارالله درباره صلح در یمن

جدیدترین موضع گیری انصارالله درباره صلح در یمن

عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن ضمن مخالفت با صلح پوشالی به تشریح موضع خود در این زمینه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، عبدالملک العجری عضو هیئت مذاکره کننده ملی دولت نجات یمن ضمن مخالفت با صلح پوشالی در یمن، تصریح کرد: ما با صلح به عنوان یک شوخی برخورد نمی کنیم.

وی افزود: موضع ما همواره با برداشتن گام واقعی به سوی صلح است.

این عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: در حال حاضر محک واقعی برای صلح، برآورده شدن موضوعات انسان دوستانه ای است که مطرح می شود خواه در زمینه اقدامات مربوط به رفع محدودیتها بر فرودگاه و بندر یا موضوعات مربوط به حقوق بشر و مسائل مهم است.

گفتنی است که عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور جهان عرب آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و حملات دردناک پی در پی یمنی ها در عمق خاک عربستان بویژه حمله های مکرر به تاسیسات شرکت غول پیکر نفتی آرامکو، ریاض مجبور شد به امید خارج شدن از باتلاق جنگ در یمن با برقراری آتش بس در این کشور طی ماه مبارک رمضان موافقت کند. هر چند گزارش های رسیده از نقض مکرر آتش بس توسط سعودی ها حکایت دارد.