شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوباما

بازیگر معروفی که قرار بود در نقش اوباما بازی کند

بازیگر معروفی که قرار بود در نقش اوباما بازی کند

سیروس کهوری نژاد بازیگر سینما و تلویزیون، نگین خواجه نصیری طوسی گوینده و دوبلور، مهدی رضوانی کارشناس مذهبی و امیر سرتیپ اسدالله حیدری معاون هماهنگ کننده معارف جنگ، مهمانان برنامه شب نشینی امشب بودند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سیروس کهوری نژاد بازیگر سینما و تلویزیون، نگین خواجه نصیری طوسی گوینده و دوبلور، مهدی رضوانی کارشناس مذهبی و امیر سرتیپ اسدالله حیدری معاون هماهنگ کننده معارف جنگ، مهمانان برنامه شب نشینی امشب بودند.

در بخش اول گفتگو مهدی رضوانی گفت: برکت، یعنی فزونی همراه با خیر. خدا در قرآن می‌فرماید که اگر مردم به من ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند برای آن‌ها درهای زمین و آسمان را باز می‌کنم و زمین و آسمان برای آن‌ها برکت جاری می‌کنم.

در بخش دوم گفتگو امیر سرتیپ اسدالله حیدری بیان کرد: من در سال ۱۳۴۵ در دانشگاه افسری امام علی (ع) استخدام شدم. در آن زمان که من دانشجوی سال اول بودم شهید صیاد شیرازی سال سوم بود.

او ادامه داد: من در سال ۱۳۵۴ برای دوره عالی به مرکز عالی توپخانه اصفهان رفتم و در آن زمان سمتم ستوان یک و سمت شهید شیرازی یروان بود و هر دو در کنار هم دوره عالی را طی می‌کردیم.شناخت من و شهید شیرازی از هم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شد و در جنگ نیز من یکی از شاگردهایی بودم که چندین حکم از ایشان داشتم.

وی افزود: در سال ۱۳۷۸ صیاد شیرازی به شهادت رسیدند، اما خداروشکر می‌کنم که توانستم‌ای چند در کنار ایشان باشم و این شهید والا مقام را الگوی خودم قرار دهم.

در آن زمان مردم شعار می‌دادند ارتشی و سپاهی دو لشکر الهی، اما شهید صیادی گفت که این شعار را ندهید و بگید ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی.

در بخش سوم گفتگو نگین خواجه نصیری طوسی گفت: من ۳۵ سال است که در رادیو کار می‌کنم، در واقع کارم را از سن خیلی پایین شروع کردم، حتی الفبا را هم بلد نبودم.

او ادامه داد: در ۷ سالگی از کار خردسالان شروع کردم و بعد از آن وارد کار نوجوان شدم و ادامه دادم تا هم اکنون که اینجا هستم.

خواجه نصیری طوسی بیان کرد: به نظر من رادیو یک رسانه پویا است و هر لحظه می‌تواند در کنار مردم باشد و حال آن‌ها را عوض کند.

وی افزود: من بیش از هر چیزی خودم را به رادیو متعلق می‌دانم و این را می‌دانم که بچه‌های رادیو عاشقانه کار می‌کنند. هر چند که دیده نمی‌شوند اما در واقع اینگونه است که فقط صداست که می‌ماند.

شنوندگان رادیو همیشه پیغام‌هایی برای من میگذارند که بسیار به من انرژی می‌دهند یا حتی همیشه می‌گویند که صدای تو صبحگاهی است و برای همین است که من چند سال است ۵ صبح به همین عشق بیدار می‌شوم و به محل کارم می‌روم.

او توضیح داد: من در رادیو نمایش نیز بازی می‌کنم و تجربه کردن نمایشنامه‌های رادیویی نیز برای من بسیار جذاب است.

خواجه نصیری طوسی گفت: وقتی که داشتم یک مسیری را با آقای کهوری برای ورود به استودیو طی می‌کردم، بسیاری از افراد او را شناختند و ابراز ارادت کردند و آقای کهوری نیز بسیار متواضعانه جواب این افراد را دادند، این موضوع برای من بسیار جالب بود.

در بخش چهارم برنامه سیروس کهوری نژاد بیان کرد: خسرو شکیبایی یکی از افرادی بود که بسیار متواضعانه رفتار می‌کرد و همین موضوع باعث شد تا من و دیگر بازیگران او را الگو قرار دهیم.

او ادامه داد: من در سال ۱۳۶۵ در انجمن سینمای بندرعباس عکاسی می‌کردم و افتخار داشتم در فیلم دختری به نام تندر در کنار خسرو شکیبایی در کیش باشم.

کهوری نژاد اظهار کرد: خسرو شکیبایی به من گفت که یادت باشد این مردم هستند که تو را دوست دارند و خاطراتت را زنده نگه می‌دارند و حتی دعوت به کار می‌شوید پس همیشه هوای مردم را داشته باشید زیرا مردم این عشق را به هر کسی هدیه نمی‌دهند.

وی افزود: من همیشه به عنوان یک فرد هنرمند سعی می‌کنم کتاب بخرم و بخوانم تا اطلاعات را روز به روز بالا ببرم.

من کار یوسف پیامبر را بسیار متفاوت‌تر از دیگر بقیه کارهایم می‌دانم و آن را خیلی دوست دارم و بعد از آن به کار اخراجی‌ها بسیار علاقه دارم.

او گفت: هنر نمایش در ذات همه ایرانی هاست و همه ما هنرمند هستیم و فقط باید آن را در ذات خودمان کشف کنیم.

مردم از من می‌پرسند تو مگر تهرانی نیستی چرا در فیلم‌های لهجه جنوبی داری و من به آن‌ها می‌گویم شما رنگ من را ببین مگر می‌توانم فارسی بدون لهجه صحبت کنم.

وی افزود: من خداروشکر می‌کنم که خداوند این رنگ پوست را به من عطا کرده است. قرار بود نقش اوباما را بازی کنم و حتی قرار بود من را در اخبار دعوت کنند و بگویند که اوباما به اینجا آمده اما نشد.

کهوری نژاد توضیح داد: یک فیلم طنز به نام عروج بازی کردم که من و یکی دیگر از بازیگران نقش دو دزد را داشتیم. البته من نقش منفی زیاد دوست ندارم اما چون این فیلم طنز بود قبول کردم در آن بازی کنم.

او ادامه داد: حدود ۱۰ تا ۱۲ تا از کارهای سینمایی من در آبادان و خرمشهر بود و من فکر میکنم شهرهای جنوب از جمله خرمشهر این آزادی و حال خوب را مدیون شهیدانشان هستند.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام