شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت

گزارش گسترش نیوز از نشست خبری معاون وزیر صمت؛

۴ پروژه تحول شهرک‌های صنعتی در اولویت وزارت صمت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در نخستین نشست خبری امسال ازافزایش ظرفیت تولید، شفاف‌سازی و الکترونیکی کردن فرآیندها، تامین آب و تامین برق را۴ پروژه تحول شهرک‌های صنعتی در اولویت وزادت صمت عنوان کرد.

اقتصاد ۴ پروژه تحول شهرک‌های صنعتی در اولویت وزارت صمت

در نخستین نشست خبری علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در امسال؛ وی از چهار پروژه تحول شهرک‌های صنعتی رونمایی کرد.

وی گفت: افزایش ظرفیت تولید از طریق فعال‌سازی واحدهای راکد و هدف‌گذاری برای بازگرداندن واحدهایی که زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند همچنین شفاف‌سازی و الکترونیکی کردن فرآیندها از طریق سامانه وزارت صمت و تامین آب صنعت از طریق پساب‌ها یا تصفیه خانه‌ها و در نهایت تامین گاز صنعت از طریق تعامل با وزارت نیرو از مهم‌ترین اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی ایران خواهد بود.

رسولیان با ارائه گزارش عملکرد این سازمان افزود: حدود ۸۴۱ شهرک ونواحی صنعتی فعال هستند همچنین ۱۰۳۰ شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب در سطح کشور داریم که تعدادی در سال گذشته و تعدادی در سال جاری  مصوب شد و ۲۶ شهرک و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری است.

وی از ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک بین ایران، عراق و ارمنستان خبر داد و گفت: در حال رایزنی با برخی کشورهای همسایه برای تحقق این موضوع هستیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه۷۴۰۰ قرارداد بهره‌برداری با متقاضیان فعالیت منعقد کردیم بیان کرد: در راستای این قراردادها حدود ۳۵۰۰ هکتار زمین نیز واگذار شده است.