شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مرز چذابه#رانندگان#عراق#ترافیک#سوخت#اهواز

علت اعتصاب رانندگان کامیون‌ در مرز چذابه چه بود؟

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: فرآیند فعلی برای پلمب باک سوخت کامیون‌ها بسیار زمانبر است و این مساله باعث ایجاد ترافیک شدید و کندی تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی به عراق شده است.

علت اعتصاب رانندگان کامیون‌ در مرز چذابه چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه وزارت نفت پاسخگوی شرایط دشوار صادرات از مرز چذابه باشد، گفت: نحوه فعالیت جایگاه سوخت در مرز چذابه برای چندمین بار است که باعث اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی می‌شود.

شهلا عموری در خصوص توقف صادرات و اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی در مرز چذابه در روز گذشته، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌ شده از ساعت ۱۳ روز گذشته روند صادرات به کشور عراق از سر گرفته شده و این اعتصاب‌ها پایان یافته است.

وی در خصوص توقف روند صادرات افزود: نحوه فعالیت جایگاه سوخت در مرز چذابه برای چندمین بار است که باعث اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی می‌شود و وزارت نفت باید در این خصوص پاسخگو باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: شرایط فعالیت جایگاه سوخت در مرز چذابه و فرآیندهای ایجاد شده برای کامیون‌داران عراقی در این مرز، روند صادرات کالا به این کشور را با اخلال رو به رو کرده و این وضعیت بسیار نگران کننده است.

عموری ادامه داد: زمانی که کامیون‌های عراقی برای بارگیری کالای صادراتی وارد محل بارانداز مرز چذابه می‌شوند، باک سوخت آن‌ها برای جلوگیری از قاچاق احتمالی سوخت پلمب می‌شود .

وی افزود: در زمان خروج از بارانداز، باک پلمب شده کامیون‌ها دو مرتبه توسط متولیان جایگاه سوخت و هنگ مرزی ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که این کامیون‌ها در محل جایگاه سوخت، گازوئیل دریافت کرده و پلمب باک آن‌ها باز شده باشد، در هنگام خروج از بارانداز، باید مستندات خود را ارائه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: فرآیند فعلی برای پلمب باک سوخت کامیون‌ها بسیار زمانبر است و این مساله باعث ایجاد ترافیک شدید و کندی تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی به عراق شده است.

دبیر شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان عنوان کرد: در این زمینه اگر پلمب باک سوخت کامیون‌های عراقی بدون مستندات سوختگیری در جایگاه باز شده باشد، مشمول پرداخت جریمه است و رانندگان باید جریمه پرداخت کنند.

عموری با انتقاد از این شرایط ادامه داد: این مساله در حالی اتفاق می‌افتد که رانندگان کامیون‌های عراقی واردشده به بارانداز چذابه حتی اگر پلمب باک خودروی آن‌ها باز نشده باشد، باید مبلغ ۲۵ تا ۷۵ هزار دینار به جایگاه سوخت پرداخت کنند و اگر چنین مبالغی به جایگاه سوخت پرداخت نشود، اجازه خروج از بارانداز را ندارند.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم که چنین شرایط و موانعی مثل فرآیند فعالیت جایگاه سوخت در مرز چذابه، توسعه صادرات غیرنفتی ایران به کشور عراق را ضعیف خواهد کرد و مشکلاتی را در این زمینه برای صادرکنندگان و دیگر بخش‌ها به وجود خواهد آورد که در این خصوص انتظار داریم وزارت نفت پاسخگوی شرایط دشوار صادرات از مرز چذابه باشد.