شهر خبر

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن:

سازمان ملل مطالبات یمنی‌ها را محقق نکرد/ انتقاد از «گروندبرگ»

سازمان ملل مطالبات یمنی‌ها را محقق نکرد/ انتقاد از «گروندبرگ»

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با انتقاد از عملکرد سازمان ملل متحد در قبال این کشور، گفت: در شرایطی که سازمان ملل مطالبات یمنی ها را نادیده گرفته است،سفر «گروندبرگ» به «صنعاء» تعجب برانگیز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن سخنانی را در خصوص سفر قریب الوقوع «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور به صنعاء، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در این سخنان اظهار داشت: علیرغم اینکه سازمان ملل متحد حاضر به محقق ساختن مطالبات انصارالله نیست اما گروندبرگ اصرار دارد سفر به صنعاء انجام شود. این مسأله برای ما تعجب آور است.

وی ضمن انتقاد از سازمان ملل متحد، افزود: هیچیک از مطالباتی که ما پیشتر از سازمان ملل برای کاهش درد و رنج مردم یمن داشتیم، محقق نشده است. سوال ما این است که کدامیک از مطالبات مطرح شده برآورده شده اند؟

این انتقادات از سازمان ملل در رسیدگی به مطالبات جنبش انصارالله یمن، در حالی مطرح می‌شود که «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، امروز دوشنبه در اولین سفر خود از زمان تصدی این مسئولیت، وارد صنعاء شد.

پیشتر رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن از دیدار و گفتگوی خود با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خبر داد. «محمد عبدالسلام» گفت که در مسقط پایتخت عمان با «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار و رایزنی کرده است.

وی تصریح کرد: عصر یکشنبه در پایتخت عمان با نماینده سازمان ملل و تیمش پیرامون روند آتش بس انسانی در یمن گفتگو کردیم. عبدالسلام همچنین از بررسی ضرورت تسریع در برقراری پروازها از فرودگاه صنعا و سهولت ورود کشتی‌ها به یمن بدون پیچیدگی و موانع در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور یمن خبر داد.