شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتریش#پوتین#برنامه#دیدار#صدراعظم#اتریش#پوتین

گزارش لحظه به لحظه مهر از چهل و هفتمین روز جنگ اوکراین؛

برنامه دیدار صدراعظم اتریش و پوتین

برنامه دیدار صدراعظم اتریش و پوتین

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: اقدام نظامی روسیه در حالی وارد چهل و هفتمین روز خود شد که با توجه به عقب نشینی نیروهای روس از شمال اوکراین، گمانه زنی‌ها حاکی از آمادگی آنها برای انجام عملیاتی بزرگ در شرق این کشور برای اعمال کنترل کامل مناطق لوهانسک و دونتسک، تصرف شهر تحت محاصره ماریوپل و در نهایت تکمیل کریدور زمینی است که با عبور از این مناطق، خاک روسیه را به شبه جزیره کریمه متصل می‌کند.

در این میان، در حالی که مذاکرات صلح به کندی پیش می‌رود و طرفین راه جنگ و گفتگو را همزمان طی می‌کنند، در میدان دیپلماسی نیز شاهد تحرکاتی هستیم که دو گزینه آشتی و تنش را با هم پیش می‌برند تا آنجا که وقتی صدراعظم اتریش برای ترغیب رئیس جمهور روسیه به کاهش جنگ برنامه ریزی می‌کند، مستأجر کاخ سفید هم به نوبه خود در تدارک راضی کردن نخست وزیر هند به کاهش سطح روابط تجاری و امنیتی با مسکو است.

تحولات لحظه به لحظه اوکراین را می‌توانید در این گزارش دنبال کنید:

۹:۱۵ دیدار صدراعظم اتریش با پوتین

صدراعظم اتریش قرار است امروز دوشنبه دیداری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته باشد. وی نخستین رهبر اروپایی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین با پوتین دیدار می‌کند.

او در پیامی توئیتری گفته است اگرچه اتریش به لحاظ نظامی بی طرفی خود را حفظ می‌کند اما درباره اقدام نظامی روسیه در اوکراین موضع مشخصی دارد و این جنگ باید متوقف شود.


۸:۵۵ قدیروف: کی یف را هم می‌گیریم

رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن و از متحدان پوتین می‌گوید روسیه نه تنها در تدارک حمله به شهر ماریوپل بلکه به دیگر شهرهای روسیه ازجمله کی یف هم هست.
وی در این باره گفت: اول لوهانسک و دونتسک را به طور کامل آزاد می‌کنیم و بعد کی یف و سایر شهرها را می‌گیریم.


۸:۴۸ از پیامدهای جنگ اوکراین / فنلاند و سوئد به ناتو ملحق می‌شوند

روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی اعلام کرد که کشورهای سوئد و فنلاند تا تابستان امسال به ناتو ملحق خواهند شد.
گفته می‌شود که این تعجیل از عواقب اقدام نظامی روسیه در اوکراین است حال آنکه مسکو پیشتر به این دو کشور درباره عواقب نظامی-سیاسی پیوستن به ناتو هشدار داده بود.