شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#حوزه

پوررحمانی:صدا و سیما در حوزه فیلمسازی نیاز به پوست اندازی و تحول دارد/ روی کار آوردن کارگردانان و تهیه کنندگان جدید باعث ایده‌ها و خلاقیت های نو در سریال سازی می شود!

پوررحمانی:صدا و سیما در حوزه فیلمسازی نیاز به پوست اندازی و تحول دارد/ روی کار آوردن کارگردانان و تهیه کنندگان جدید باعث ایده‌ها و خلاقیت های نو در سریال سازی می شود!

امیر پوررحمانی تهیه کننده سینما و تلویزیون معتقد است که سازمان صدا و سیما در مقوله فیلمسازی نیاز به پوست اندازی دارد و باید تحولی در آن ایجاد شود و در درجه اول رسانه ملی نیاز دارد تا در مقوله فیلمسازی بازنگری داشته باشد و افراد جدید تری را روی کار بیاورد درواقع افرادی که قدیم تر در رسانه ملی حضور داشتند کار خود را از سر گذرانده اند و توقعات شان را اعمال کرده اند و حال نیاز است تا افراد جدید تری به سازمان بیایند و تحولی در نام های کارگردانان ایجاد شود تا ما مجدد شاهد ایده ها و خلاقیت های نو در تلویزیون باشیم.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که در سال های گذشته سریال های تلویزیونی دچار افت کیفی در حوزه های مختلف چون فیلمنامه، کارگردانی و حتی بازیگری شدند در همین خصوص امیر پوررحمانی تهیه کننده سینما و تلویزیون که در آثاری همچون سریال تلویزیونی «آسمان همیشه ابری نیست»، سریال تلویزیونی «بی قید و شرط» و سریال تلویزیونی «پرگار» فعالیت داشته است در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برناعوامل کاهش کیفیت سریال های تلویزیونی را ارزیابی کرد و گفت: به نظر من دلیل افت کیفی سریال های تلویزیونی به عواملی چون «شبکه نمایش خانگی»، «مدیریت نادرست رسانه ملی»، «شرایط اقتصادی» و... بستگی دارد و می توانند در افت کیفی آثار موثر باشند. سازمان صدا و سیما در مقوله فیلمسازی نیاز به پوست اندازی دارد و باید تحولی در آن ایجاد شود.

او ادامه داد: تلویزیون در مقابل شبکه نمایش خانگی که در سمت و سوی پیشرفت حرکت می کند عقب افتاده است و مهمتر از هر مسئله دیگر بحث بودجه است و سازمان صدا و سیما از نداشتن آن رنج می برد چراکه واقعا بودجه کافی و مناسبی به رسانه ملی تعلق نمی گیرد و به طبع بازیگران و عوامل سازنده نیز به جای اینکه در تلویزیون کار کنند و دستمزد خود را با تاخیر از آنجا دریافت کنند مسلما به فکر کار کردن در جایی می افتند که به نفع شان باشد. در درجه اول رسانه ملی نیاز دارد تا در مقوله فیلمسازی بازنگری داشته باشد و افراد جدید تری را روی کار بیاورد درواقع افرادی که قدیم تر در رسانه ملی حضور داشتند کار خود را از سر گذرانده اند و توقعات شان را اعمال کرده اند و حال نیاز است تا افراد جدید تری به سازمان بیایند و تحولی در نام های کارگردانان ایجاد شود تا ما مجدد شاهد ایده ها و خلاقیت های نو در تلویزیون باشیم.

امیر پوررحمانی در پاسخ به این سوال که فضای محدود تلویزیون تا چه اندازه دست نویسندگان را بسته و باعث شده است که سطح کیفی آثار پایین بیاید و سریال ها به سمت و سوی تکراری شدن گام بردارند اظهار داشت: من بعید می دانم که تلویزیون یا همان رسانه ملی دست نویسندگان را بسته باشد. به هر شکل سوژه ها تمام شده اند و از جهت نوشتاری بسیار ضعیف عمل می کنیم و به هیچ عنوان در مقوله نوشتن و نگارش تحقیقاتی مانند تحقیقات میدانی نداریم و نیاز است تا از رقابت عقب نیافتیم.

انتهای پیام