شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#دولت سیزدهم

ایران با اقدامات شبانه روزی رییسی و دولت سیزدهم سرزمین بهتری می‌شود

ایران با اقدامات شبانه روزی رییسی و دولت سیزدهم سرزمین بهتری می‌شود

از زمان به ریاست رسیدن آیت الله سید ابراهیم رئیسی، بسیاری از اقداماتی که ایشان وعده داده بودند به سرانجام رسیده است، به بررسی چند مورد از این اقدامات می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کارش در راستای تحقق شعارها و وعده‌هایی که به مردم داده بود، گام برداشت هرچند تحقق تمام این وعده‌ها زمان‌بر است 

در هفت ماهی که از عمر دولت گذشت، با هموار شدن مسیر واردات واکسن، بیماری کرونا تا حدود زیادی کنترل شد. از سویی گام‌هایی برای حل مشکلات اقتصادی و کنترل قیمت‌ها برداشته شد؛ اگرچه هنوز راه زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. ازدیگر سو، دولت گام‌های اساسی و اولیه برای تحقق یکی از مهمترین وعده‌هایش یعنی ساخت ۴ میلیون مسکن را آغاز کرد. 

رئیس‌جمهور همچنین خود را محدود به حضور در تهران نکرد و در سال ۱۴۰۰، ۱۷ سفر استانی داشت. 

مهمترین اقدامات رئیس جمهور 

رئیس‌جمهور در روز ۲۷ دی به بانک‌ها دستور داد که وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن به مردم داده شود. این دستور کمک مهمی برای حل مشکل تامین ضامن برای دریافت وام می‌کرد.

1400121113434854524887174

براساس اعلام سخنگوی دولت نیز سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه، به ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه افزایش یافت. وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی هم از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۸۴ ماهه افزایش یافت. 

رئیس جمهور در سفر خود به استان گیلان در روز هشتم بهمن دستور داد که دستگاه‌های دولتی ظرف حداکثر ۲۰ روز حریم سواحل کشور را آزاد کنند. 

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی ریاست جمهوری در روز ۲۸ بهمن ماه یعنی یک روز مانده به پایان مهلت دستور رئیس‌جمهور گفت که«٩٠ درصد دستگاه‌ها ابلاغیه رئیس جمهور را اجرا کرده اند، به بقیه دستگاه‌های باقیمانده اخطار داده شده است.»

 

دولت سیزدهم اقداماتی که از قبل برای واردات واکسن به کشور آغاز شده بود، را ادامه داد. با آغاز واکسیناسیون سراسری در کشور، آمار فوتی‌های حدود ۷۰۰ نفری سویه دلتا فروکش کرد و در سویه امیکرون این آمار به حدود ۱۰۰ نفر در روز رسید. 

با همکاری دولت و مجلس، یک خواسته قدیمی معلمان یعنی نظام رتبه بندی معلمان نهایی شد. به سرانجام رساندن این لایحه یکی از وعده‌هایی بود که دولت به معلمان داده بود. 

ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال از وعده های اصلی دولت سیزدهم بود که از همان ابتدای آغاز دولت اجرای آن آغاز شد. 

تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و مهلت ثبت‌نام در این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید شده بود. 

هرچند آمار دقیقی از میزان فروش نفت ایران اعلام نمی شود اما دولت اعلام کرده است که میزان فروش نفت افزایش چشمگیر یافته است و درآمد آن هم به کشور بازمی‌گردد. 

مدت زمان زیادی بود که بانک ها اسامی ابربدهکاران مالی را به دلایل متعددی منتشر نمی‌کردند اما با دستور آیت الله رئیسی اسامی این مفسدین اقتصادی منتشر شده است. 

باید منتظر بود و دید که اقدامات بعدی رئیس جمهور چیست و برای مردم ایران چه تصمیمات منصفانه دیگری دارد.

انتهای پیام