شهر خبر

بهترین افراد برای هدایت تیم‌های ملی انتخاب شدند/ باید از حواشی و شیطنت دوری کرد

بهترین افراد برای هدایت تیم‌های ملی انتخاب شدند/ باید از حواشی و شیطنت دوری کرد

کارشناس تکواندوگفت: بهترین افراد برای هدایت تیم‌های ملی مردان و زنان انتخاب و معرفی شدند.

کاظم نیک سرشت، کارشناس تکواندو، درباره تغییرات انجام شده در کادر فنی تیم های ملی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: بالاخره تکلیف کادر فنی در رده بزرگسالان و امید دختران و پسران توسط کمیته فنی پس از چندین جلسه نشست تخصصی در پایان مشخص شد، بیژن مقانلو بار دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان تا مهر 1401 منصوب شدند، همین طور علی محمد بسحاق مربی ارزنده تیم ملی بزرگسالان در سنوات گذشته به عنوان سرمربی تیم امید تا مهرماه منصوب و در کنار تعیین تکلیف کادر فنی آقایان، کادر فنی بانوان هم چهره اصلی خود را شناخت و بار دیگر خانم مینو مداح سکان تیم بانوان را در اختیار گرفتند. نکته بسیار کلیدی این قسمت قرار گرفتن مهرو کمرانی و ندا زارع به همراه مهروز ساعی در کادر فنی بانوان است، که می‌تواند در بخش بانوان شاهد اتفاقات خوبی در آینده نزدیک باشیم. انتخاب نفرات کادر فنی در حال حاضر به لحاظ تجربه و پختگی جز بهترین های حال حاضر ایران هستند و می‌توانند با درایت و هوشمندی لازم به همراه ساز و کارهای مناسب نتایج مطلوب و در خور شأن تکواندو ایران در دنیا را بدست آورند.

وی در مورد علت افت این رشته المپیکی در دهه اخیر گفت: تکواندوی ایران هرجا نتیجه قوی و مقتدرانه گرفت، عوامل‌های  مختلفی در کسب موفقیت تیم ملی دخیل بودند، مدیریت تیمی، شناخت دقیق کادر فنی از تکواندو روز دنیا، رفاقت و همدلی نزدیک بین کادر و اعضا تیم، تمرینات سنجیده، انتخاب بجا ملی پوشان، سخت کوشی، برنامه مدار بودن و دور بودن از حواشی و شیطنت‌ها، این عوامل هر وقت مد نظر قرار گرفت تیم ملی نتایج خوبی کسب کرده است، هر زمان تیم ملی به سمت حواشی، دخالت های نابجا، اختلافات درون تیم ملی توسط برخی عناصر غیر تکواندویی بسط داده شد، تکواندو ایران متضرر و هزینه‌های سنگینی را متحمل شد.

نیک سرشت در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات انجام شده می‌تواند تکواندو ایران را از شرایط فعلی خارج کند؟ توضیح داد: تغییر کادر فنی در هر مقطع و زمان بنا به ضرورت انجام می‌شود و یک امر طبیعی است، اینکه کادر فنی موفقی داشته باشیم الگوها و شاخصه های مختلف خود را دارد که باید مد نظر قرار بدهیم، کادر فنی زمانی می‌تواند موفق باشد که بدرستی گزینش شوند، هادی ساعی با تشکیل کمیته فنی و تفویض اختیار و همچنین اعتماد به آن کمیته مربیان تیم ملی انتخاب شدند، ولی اینکه کمیته فنی بنا به اعتماد ساعی چقدر جدیت و دقت عمل در نحوه گزینش و انتخابها داشته است را زمان مشخص خواهد کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم تکواندو ایران از حالت سکون و حاشیه خارج و به دوران اوج خود برسد، باید الگو های مناسبی را مدنظر قرار دهیم. با عملیاتی کردن الگوهای مناسب می‌توان مسیر پیش رو به سمت موفقیت متصور شد. ارتباط نزدیک و نظارت مستمر رئیس فدراسیون بر عملکرد کادر فنی در اجرای صحیح برنامه ها، دقت نظر و اشرافیت بالای مدیر تیم ملی نسبت به عملکرد کادر فنی و ملی پوشان، مراقبت و حفاظت از کادر فنی تیم ملی و ملی پوشان که درگیر حواشی و شیطنت های پنهان نشوند، حمایت همه جانبه از کادر فنی و ملی پوشان به لحاظ معنوی و مادی، در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات لازم برای تیم ملی، اعزام های سنجیده و کارشناسی شده تیم ملی، رقابتی کردن و ایجاد شور و اشتیاق در بین تکواندوکاران برای تصاحب پیراهن تیم ملی، این موارد می‌تواند مسیر حرکتی تیم ملی تکواندو را محکم تر و توانمندتر کند و این رشته را از شرایط فعلی خارج کند.

کارشناس تکواندو درباره نتیجه احتمالی ملی‌پوشان در دو رویداد مهم پیش رو «بازیهای کشورهای اسلامی- بازیهای آسیایی» بیان کرد: اول باید دید برنامه ریزی فدراسیون در خصوص اعزام‌ها به چه شکل است. چه برنامه ریزی برای دو سرمربی تیم ملی مردان و همچنین کادر فنی بانوان در نظر گرفته می‌شود، بهرحال اگر اشتباه نکنم چند مسابقات گرندپری، قهرمانی آسیا، بازیهای آسیایی و بازیهای کشور اسلامی پیش رو است و فدراسیون قطعا برنامه ریزی های خود را برای هر یک از کادر فنی های تیم ملی تعریف خواهد کرد. به نظر بنده با توجه به 3 مسابقه اخیر بین المللی که در اسفند ماه در ایران برگزار شد، جوانان شایسته با قابلیت‌های مناسب فنی توانستند کسب افتخار کنند، که با اعتماد به این جوانان می‌توانیم در مسابقات آتی با یک برنامه‌ ریزی مناسب شاهد اتفاقات خوبی در تکواندو ایران در عرصه های مختلف بین المللی باشیم.

انتهای پیام