شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#کنترل کیفیت#هوای تهران

دستگاه‌های کنترل کیفیت هوای تهران نقص فنی ندارد/ فعال بودن 22 ایستگاه کیفیت هوا در سطح پایتخت

دستگاه‌های کنترل کیفیت هوای تهران نقص فنی ندارد/ فعال بودن 22 ایستگاه کیفیت هوا در سطح پایتخت

باباخانی گفت: هیچ یک دستگاه‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نقص فنی ندارند.

فرشید باباخانی معاون فنی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره نقص فنی برخی از دستگاه‌های شرکت کنترل کیفیت، اظهار کرد: هیچ یک دستگاه‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نقص فنی ندارند در تمام ایستگاه‌ها 2 ذرات و 4 گاز را می‌سنجیم.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران هر 6 مورد را می‌سنجند و مطابق طراحی و نیاز، 14 ایستگاه‌ ما ذرات 2.5 را بررسی می‌کند همچنین تعدادی از ایستگاه‌ها ترافیکی هستند، تعدادی نیز با شاخص وزارت بهداشت و WHO تنظیم شدند و مطابق شاخص‌های محیط زیستی هستند.

باباخانی بیان کرد: دو آلاینده غالب داریم در فصل زمستان ذرات معلق و برای فصل تابستان اوزن. براساس استاندارد جهانی تعداد ایستگاه‌ها در کیلومتر مربع رعایت شده و هر چند سال یکبار وضعیت ایستگاه‌ها را بررسی می‌کنیم که از استاندارد جهانی فاصله نگرفته باشد.

معاون فنی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران تصریح کرد: تمام ایستگاه‌ها در کنترل هستند اما گاهی در بحث نگهداری ممکن است مشکلاتی ایجاد شود به عنوان مثال کابل و تجهیزات یکی از دستگاه‌ها به سرقت برود و یا با قطعی برق مواجه شویم. مواردی داریم که دستگاه به صورت موقت خاموش و یا دچار تخریب شده‌اند اما فورا تعمیرات آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر 22 ایستگاه کنترل کیفیت هوا در سطح شهر تهران داریم، ادامه داد: 14 ایستگاه نیز سازمان محیط زیست در سطح شهر دارد که این تعداد ایستگاه در شهر تهران حتی از استاندارد جهانی بالاتر است.

انتهای پیام