شهر خبر

مسئول دفتر رسانه‌ای «جهاد اسلامی» در گفتگو با مهر:

عملیات «تل آویو» سیلی محکمی به صهیونیست‌ها بود/ قدردانی از ایران

عملیات «تل آویو» سیلی محکمی به صهیونیست‌ها بود/ قدردانی از ایران

مسئول دفتر رسانه ای جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین تأکید کرد که عملیات مقاومتی در «تل آویو» در واقع به مثابه یک سیلی محکم به رژیم صهیونیستی بود.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: عملیات مقاومتی اخیر در عمق اراضی اشغالی در تل آویو توسط «رعد حازم» ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد. در همین ارتباط، خبرگزاری مهر گفتگویی را با مسئول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی انجام داد.

این شخصیت فلسطینی گفت: دشمن همواره ملت ما را تهدید می‌کرد و برای حمایت از حملات جدید شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در طول ماه مبارک رمضان، آماده شده بود. این بدان معناست که دشمن به دنبال تجاوز به آزادگان و نمازگزاران در مسجد الاقصی بود. به یکباره عملیات شهید «رعد حازم» که به مثابه یک سیل محکم بود، عمق رژیم صهیونیستی را که مقامات این رژیم تصور می‌کردند بسیار امن است، هدف قرار داد.

وی اظهار داشت: مقاومت تروریسم نیست، مقاومت حق مشروع مردم ماست. ما از خود و اماکن مقدسمان دفاع می‌کنیم. دشمن خود آغازکننده تجاوز است و باید تاوان جنایات خود را بپردازد. ما قدردان موضع جمهوری اسلامی ایران هستیم که از طریق سخنگوی وزارت امور خارجه خود عملیات مقاومتی اخیر را ستود و در یک نشست مطبوعاتی از حق مشروع مقاومت سخن گفت.

در ادامه، مشروح گفتگو با «داود شهاب» مسئول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی با خبرگزاری مهر را مطالعه می‌کنید؛

*عملیات تل آویو به طور مشخص در این زمان که مصادف با سالروز شهادت محمود طوالبه فرمانده نظامی جنبش، و در این مکان یعنی تل آویو که پایتخت رژیم غاصب شمرده می‌شود، چه پیام‌هایی دارد؟

این عملیات کیفی و قهرمانانه توسط مجاهد دلاور ما رعد حازم از جنین، برای پاسخ به جنایت ترور همرزمانش شهیدان دلاور سیف ابولبده، صائب عباهره و خلیل طوالبه صورت گرفت. این سه شهید صبح اولین روز ماه مبارک رمضان توسط دشمن ترور شدند.

همچنین، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سطح پاسخ به ترور این مجاهدان به بزرگی حجم این جنایت خواهد بود؛ جنایتی که به مثابه تعرض به حرمت ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود. شهید رعد حازم در جریان عملیاتی که متضمن پیام‌های قوی بود، به وعده گرفتن انتقام خون مجاهدان عمل کرد. این عملیات، صهیونیست‌ها را شوکه ساخت و به سیستم و نظام امنیتی آن ضربه وارد کرد.

دشمن همواره ملت ما را تهدید می‌کرد و برای حمایت از حملات جدید شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در طول ماه مبارک رمضان، آماده شده بود. این بدان معناست که دشمن به دنبال تجاوز به آزادگان و نمازگزاران در مسجد الاقصی بود. به یکباره عملیات شهید «رعد حازم» که به مثابه یک سیل محکم بود، عمق رژیم صهیونیستی را که مقامات این رژیم تصور می‌کردند بسیار امن است، هدف قرار داد.

این عملیات در واقع نشان دهنده قدرت مقاومت، سرزندگی آن و توانایی‌اش در حفاظت از مردم فلسطین و موجودیت آنهاست. عملیات مذکور، تکبرِ قدرت در نزد ارتش رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و آن را نابود ساخت.

*تأثیر این عملیات قهرمانانه بر امنیت رژیم صهیونیستی چیست؟

این عملیات بار دیگر شکنندگی سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و این برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد. بلکه مقاومت قبلاً نیز در این امر موفق بوده است و این بدان معناست که عملیات مقاومت توسعه یافته و توانایی‌های آن گسترش یافته است. اکنون قادر است به عملیات در عمق دشمن ادامه دهد و به طور مداوم و متوالی به سیستم امنیتی آن ضربه بزند.

*با نزدیک شدن به سالگرد نبرد «سیف القدس» (۲۸ ماه رمضان سال گذشته)، آیا رژیم صهیونیستی در صورت درگیری جدید، بار دیگر از توانمندی‌های مقاومت فلسطین غافلگیر خواهد شد؟

درست است که یک سال پیش، پس از نبرد ۱۱ روزه مقاومت با دشمن صهیونیستی آتش‌بسی رخ داد، اما آتش‌بس به معنای پایان نبرد نیست. مقاومت هر روز تأکید می‌کند که در صورت ظهور و بروز مجدد علل و عواملی که سال گذشته به آغاز درگیری منجر شدند، آماده ورود به نبرد است. مقاومت بُرد موشک‌های خود را افزایش داده و امروز پافشارتر، پیشرفته‌تر و آماده‌تر برای شکست دادن دشمن است.

*محکومیت‌های عملیات «دیزنگوف» که توسط برخی کشورهای عربی و اسلامی از جمله بحرین، امارات و ترکیه صادر شد را چگونه توصیف می‌کنید؟

ما این محکومیت‌ها را که بیانگر ناآگاهی صاحبان آن از ماهیت مبارزه در فلسطین است، محکوم می‌کنیم، همچنین این محکومیت‌ها، میزان طمع سیاسی و ریاکاری رهبران سیاسی این کشورها را که بیانیه‌های توخالی و جاهلانه صادر کردند، آشکار می‌سازد.

مقاومت تروریسم نیست، مقاومت حق مشروع مردم ماست. ما از خود و اماکن مقدسمان دفاع می‌کنیم. دشمن خود آغازکننده تجاوز است و باید تاوان جنایات خود را بپردازد. ما قدردان موضع جمهوری اسلامی ایران هستیم که از طریق سخنگوی وزارت امور خارجه خود عملیات مقاومتی اخیر را ستود و در یک نشست مطبوعاتی از حق مشروع مقاومت سخن گفت.