شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین#کرونا

رواج ماسک و ضد عفونی برای مرده‌ها | مبارزه با کرونا در چین حتی پس از مرگ هم ادامه دارد

کرونا تا پیش از رواج واکسن، افراد زیاد را به کام مرگ فرو برد و همین اتفاق باعث شده بازماندگان در جشنواره کینگمینگ چین بسته‌های مراقبت از کرونا به درگذشتگان خود هدیه کنند تا حداقل زندگی بعد آنها چالش کمتری داشته باشد.

جشنوراه کینگمینگ چين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر، مبارزه با کرونا حتی در زندگی پس از مرگ هم ادامه دارد و در جشنواره کینگمینگ امسال مجموعه‌ای از واکسن‌ و ماسک‌ کاغذی به مردگان ارائه می‌شوند. این جشنواره که در اول بهار برگزار می‌شود فرصتی است که جوامع چینی به مردگان احترام بگذارند. 

ارائه هدایایی - از جمله کپی کاغذی چیزهایی که فرد در گذشته به آنها علاقه داشته - به ارواح عزیزان از دست رفته یکی از رسوم مهم این جشنواره سالانه است. برخی از محبوب‌ترین پیشنهادات امسال، ماسک‌ها و واکسن‌های کاغذی با موضوع بیماری کووید و همه‌گیری کرونا هستند.

اگرچه این اقلام در نگاه اول بسیار واقعی به نظر می‌رسند، هنگامی که جعبه‌ای را برمی‌دارید مشخص می‌شود که همه چیز از کاغذ ساخته شده و مناسب سوزاندن طراحی شده است. در طول کینگمینگ جوامع چینی در سراسر جهان با زیارت و مرتب کردن قبور عزیزانشان و تقدیم هدایایی به ارواح آنها، مردگان را گرامی می‌دارند.

«مردم بر این باورند که این هدایای سوختنی به اشیای واقعی در زندگی پس از مرگ تبدیل می‌شوند و در نتیجه برای کسانی که آنها را دریافت می‌کنند قابل استفاده خواهند بود. به همین دلیل است که وقتی افراد جعبه‌های کاغذی بزرگ را می‌سوزانند، اغلب نام متوفی روی جعبه نوشته می‌شود.» ترنس هنگ، کارشناس جامعه شناسی در دانشگاه لیورپول این سنت را توضیح داد.

یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های کاغذ و بازرگانی در سنگاپور، اولین بار این ابتکار را به خرج داد و دو نوع بسته مراقبت از کووید را نیز در میان هزاران کالای دیگری که برای مردگان عرضه می‌شود به فروش رساند. این بسته حدود ۳ دلار قیمت دارد. برخی بسته‌های کرونا دماسنج و داروهای گیاهی نیز دارند!

الکس تئو، ۳۳ ساله، مالک یکی از فروشگاه‌های عرضه این محصولات، گفت: «ما همیشه سعی می‌کنیم از اخبار مطلع باشیم و چیزهایی را بر اساس روندهای رایج بفروشیم. مشتریان جوان‌تر دوست دارند چیزهایی را بخرند که فکر می‌کنند برای اجدادشان مفید است. از آنجا که کووید زندگی ما را تسخیر کرده، تعجب ندارد که آنها بخواهند این چیزها را به عزیزان خود نیز بدهند.»

این ایده در مالزی نیز با استقبال روبرو شده اما با انگیزه‌ای متفاوت. سال گذشته بیمارانی از کرونا در گذشتند که به واکسن دسترسی نداشتند. اکنون بستگان متوفی با اندوه تلاش دارند مطمئن شوند که عزیزان آنها واکسن را برای زندگی پس از مرگ دریافت کرده‌اند.

صاحب یکی از فروشگاه‌های این کشور، تئو، گفت که بازماندگان معمولا چیزهایی را می‌خرند که متوفی در طول زندگی‌ خود اغلب توانایی خرید آن را نداشته، بنابراین مردم دوست دارند مدل‌های خانه‌های بزرگ و ماشین‌های لوکس را بسوزانند. «لباس و کفش‌های کاغذی نیز ضروری هستند، تا اجداد ما لباس‌های جدیدی برای پوشیدن داشته باشند. مردم می‌خواهند که عزیزانشان زندگی پس از مرگ بهتری داشته باشند.»