شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#جام حذفی#مجیدی#فرگوسن#فرهاد مجیدی

پیروز جغتاپور:

جای مجیدی باشم حسینی را بازی می‎دهم؛ جام حذفی جای ریسک نیست/ شاید اولین باخت استقلال تلخ‎ترینش باشد/ : فرگوسن هم بود نگران تیم مجیدی می شد

دروازه بان اسبق تیم استقلال گفت: من به جای فرهاد مجیدی باشم در چنین بازی حساسی ریسک نمی‌کنم و از حسین حسینی درون دروازه بهره خواهم برد.

جای مجیدی باشم حسینی را بازی می‎دهم؛ جام حذفی جای ریسک نیست/ شاید اولین باخت استقلال تلخ‎ترینش باشد/ : فرگوسن هم بود نگران تیم مجیدی می شد
خبرورزشی -

پیروز جغتاپور، دروازه بان اسبق تیم ملی و تیم های باشگاهی استقلال و نساجی مازندران در گفتگو با خبر ورزشی، در آستانه برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بین  شاگردان فرهاد مجیدی و ساکت الهامی اظهاراتی را مطرح کرد.

ابتدا درباره تیم نساجی صحبت می کنید؟ شرایط این تیم در لیگ برتر را چطور توصیف می کنید؟

به نظرم نساجی یکی از تیم های لاکچری این فصل لیگ برتر است. پروازهای چارتر، هتل های درجه یک، غذای خوب، هیچ یک از بازیکنان درباره مطالباتشان حرفی نمی‌زنند، مربیان حقوقشان را به موقع گرفته اند و همه چیز برای این تیم در شرایط خیلی خوبی قرار دارد. اما نداشتن زمین بازی و مسافرت های دائمی به شهرهای مختلف و البته مشهد (که بازی های نساجی آنجا برگزار می‌شود) باعث شده تیم محبوب قائمشهر همیشه مهمان باشد.

آیا این موضوع باعث شده تیم دوازدهم جدول بماند؟

بله به خاطر همین نساجی تا حدی خسته است. وگرنه از نظر نفری هم مشکلی ندارد. حتی شنیدم اشکان دژاگه هم قرار است به نساجی بیاید. ذخیره‌های این تیم می‌توانند در دیگر تیم‌های لیگ برتری فیکس بازی کنند.

شرایط حضور در جام حذفی را برای این تیم چطور می بینید؟

با توجه به توانایی استقلال و شکست ناپذیر بودنش این احتمال را می‌دهم که استقلال در این بازی برنده شود. ولی به هر حال مسابقات جام حذفی است و شگفتی هم در آن کم رخ نداده است. مثل رسیدن دو تیم لیگ یکی به مرحله نیمه نهایی! شاید اولین باخت استقلال در این فصل حکم تلخ ترین شکستش را امضا کند. هیچ چیز بعدی نیست.

اما شما مازندرانی و البته قائمشهری هستید. چطور می‌گوید احتمال برد استقلال بیشتر است؟

من معتقدم کارشناس باید با منطقی حرف بزند نه احساسی. متاسفم که می بینم گاهی برخی کارشناسان در تلویزیون طرفدار پرسپولیس هستند و به سمت تیم خودشان غش می‌کنند و یا استقلالی ها به سمت استقلال غش می‌کنند. کارشناس باید حرف منطقی بزند. همه چیز استقلال دلالت بر این دارد که از نساجی برتر است. نمی توانم به خودم و همشهری هایم دروغ بگویم.

شرایط استقلال و خط دفاعی اش بدون سیاوش یزدانی و مرادمند را تا چه اندازه آسیب‌پذیر می بینید؟

آلکس فرگوسن حرف جالبی می زد و می گفت: "همیشه بعد از دروازه‌بان مهمترین دغدغه ام دو دفاع میانی تیم است"... استقلال در بدترین شرایط دو دفاع میانی اش را از دست داد و اگر فرگوسن هم شرایط استقلال را می دید نگران این تیم می شد.

جای مجیدی باشم حسینی را بازی می‎دهم؛ جام حذفی جای ریسک نیست/ شاید اولین باخت استقلال تلخ‎ترینش باشد/ : فرگوسن هم بود نگران تیم مجیدی می شد

اما استقلال در بهترین شرایط بود و صدر جدول را در اختیار داشت، چرا می گویید بدترین شرایط؟

چون تیمی که در صدر جدول است برخلاف تصور، به شدت تحت فشار و استرس قرار دارد که مبادا جایگاهش را از دست بدهد. در حالی که تیم های دوم، سوم و یا پایین تر استرس کمتری را تحمل می کنند.

در اخبار این یکی دو روزه مطرح شده که شاید مجیدی از رضایی در بازی با نساجی استفاده کند و حسینی را نیمکت‌نشین کند. نظر شما در این باره چیست؟

با توجه به آمادگی بالای حسینی که تازه از اردوی تیم ملی آمده و البته ستاره تیمش مقابل پیکان هم بود من اگر جای مجیدی بودم رضایی را بازی نمی دادم. چون اگر استقلال بتواند در لیگ برتر قهرمان شود و اگر جام حذفی را هم گرفته باشد آن وقت یک شادی چندین برابری را به هواداران استقلال هدیه می کند که سالیان سال است تیمشان قهرمان لیگ برتر نبوده. البته نمی توان از انگیزه های نساجی هم غافل شد ولی به نظر من این بازی جای ریسک کردن نیست و فرهاد نباید نساجی را دست کم بگیرد.

فکر می‌کنید مسابقه دو تیم به وقت‌های تلف شده برسد؟

با توجه به شناختی که از هر دو تیم دارم بعید می دانم. حسَّم به من می‌گوید این بازی در ۹۰ دقیقه به پایان می‌رسد. هر تیمی گل بزند تیم مقابل برای جبران آن تلاش می‌کند و این باعث می‌شود گل در این دیدار زیاد شود.