شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ارتش#منابع

سانا اعلام کرد؛

آموزش داعشی‌ها در سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی

آموزش داعشی‌ها در سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی

منابع سوری از تحرکات نظامیان آمریکایی در سوریه در زمینه آموزش دادن به داعشی ها برای انجام حملات علیه ارتش و شهروندان سوری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سانا گزارش داد: نظامیان آمریکایی، آموزشهای فشرده‌ای را برای آشنایی عناصر داعش با استفاده از «آر پی جی» و موشکهای دوش‌پرتاب آغاز کرده‌اند.

به گزارش سانا، این آموزشها مخصوص یک گروه از عناصر داعش است که عناصر آمریکایی آنان را در یک زندان واقع در جنوب الحسکه، زندانی کرده‌اند. این زندان، در پایگاه آمریکاییها در شهر «الشدادی» قرار دارد.

منابع محلی نیز خبر دادند، نیروهای آمریکایی همچنین نحوه استفاده از موشکهای ضد زره را به عناصر داعش آموزش می‌دهند تا به زودی، آنان را به صحراهای دیرالزور و تدمر انتقال دهند و پس از آن، حمله به مواضع ارتش سوریه و مراکز دولتی و منازل غیر نظامیان را آغاز کنند.

سانا گزارش داد: گزارشهای رسانه‌ای طی ماههای گذشته حاکی از این است که آمریکاییها صدها نفر از عناصر داعش را از عراق و زندانهای الحسکه به اطراف پایگاه غیر قانونی خود در منطقه التنف در مرزهای سوریه و اردن با هدف آموزش و تجهیز آنها به منظور گسیل کردن آنها به صحرای سوریه برای انجام حملات تروریستی ضد ارتش و شهروندان سوری، انتقال داده‌اند.