شهر خبر

فوتسال مقدماتی قهرمانی آسیا؛

باخت اندونزی مقابل تایلند درفینال/تیم هاشم‌زاده ۳۰ ثانیه کم آورد!

باخت اندونزی مقابل تایلند درفینال/تیم هاشم‌زاده ۳۰ ثانیه کم آورد!

تیم ملی فوتسال اندونزی با قبول شکست برابر تایلند، از رسیدن به عنوان قهرمانی فوتسال جنوب شرق آسیا بازماند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار فینال مسابقات فوتسال مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا در منطقه جنوب شرق قاره (آ. سه. آن) امروز یکشنبه بین دو تیم اندونزی و تایلند برگزار شد که اندونزی در نهایت در ضربات پنالتی شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی این منطقه دست یافت.

در این مسابقه ابتدا اندونزی با دو گل از تایلند پیش افتاد و این برتری تا ثانیه‌های پایانی هم ادامه داشت اما تیم میزبان با حمایت هوادارانش موفق شد هر دو گل خورده را با تاکتیک بازی پنج نفره (پاور پلیر) جبران کند. گل تساوی تایلند ۳۰ ثانیه مانده به پایان بازی به ثمر رسید.

جدال دو تیم در پایان دو وقت ۵ دقیقه اضافه هم گلی در بر نداشت تا ضربات پنالتی مشخص کننده قهرمان باشد.

در ضربات پنالتی این تیم تایلند بود که موفق شد ۵ بر ۳ (در مجموع ۷ بر ۵) تیم اندونزی را شکست بدهد و به عنوان قهرمانی منطقه جنوب شرق آسیا دست یابد.

اندونزی و تایلند پیش از این صعودشان به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا را قطعی کرده بودند. از منطقه جنوب شرق آسیا، علاوه بر این دو تیم، ویتنام هم جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد.

اندونزی در حضور کوتاه مدت هاشم زاده سرمربی ایرانی خود پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت و در جریان مسابقات جنوب شرق آسیا بدون شکست به مرحله فینال رسید.

مرحله نهایی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا مهرماه ۱۴۰۱ به میزبانی کویت برگزار می‌شود.

در چارچوب این رقابت‌ها و در منطقه آسیای مرکزی تیم ایران هم امروز کارش را شروع کرد و در نخستین گام موفق شد با نتیجه ۱۷ بر صفر تیم مالدیو را در هم بکوبد.