شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#شفافیت#مجلس یازدهم

مجلس یازدهم موظف به تحقق شعار خود مبنی بر شفافیت آرا است

مجلس یازدهم موظف به تحقق شعار خود مبنی بر شفافیت آرا است

نماینده شهرکرد در مجلس با اشاره به لزوم تصویب طرح شفافیت آرا، گفت: مجلس باید قدم اول را در راستای شفافیت در دستگاه‌های حکمرانی بردارد تا هزارتوی رانت و فسادی که در بده‌ بستان‌های تعارض منافع اتفاق می‌افتد، حذف شود.

احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان که مدتی است در نوبت هفتگی بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد، گفت: طرح شفافیت آغاز یک حکمرانی شفاف و روشن برای تعامل بهتر بین مردم و حاکمیت است. 

وی افزود: طبق فرمایش امیرالمومنین(ع) حاکمان  به جز اطلاعات مرتبط با امنیت که ممکن است کشور را با ناامنی مواجه کند، باید همه اطلاعات در حوزه کشورداری را در اختیار مردم قرار دهند. آنچه در مجلس شورای اسلامی می گذرد به صورت اخبار و داده‌هایی است که هیچ تهدیدی در حوزه امنیت برای کشور ایجاد نمی‌کند و انتشار عمومی این اطلاعات می‌تواند مردم را  با زوایای مختلف نظام حکمرانی آشنا کند. 

نماینده شهرکرد در مجلس با بیان اینکه شفافیت آرا در مجلس سرآغازی است برای اینکه تمام دستگاه‌های حکمرانی کشور به سمت شفاف شدن داده‌ها با مردم حرکت کنند، گفت: مجلس باید قدم اول را در راستای شفافیت در دستگاه‌های حکمرانی بردارد تا هزارتوی رانت و  فسادی که در بده‌ بستان‌های تعارض منافع اتفاق می‌افتد، حذف شود. 

راستینه، با بیان اینکه شفافیت به نماینده کمک می‌کند با شهامت رای خود را اعلام کند و با شهامت بر اساس آنچه که اعلام می‌کند، مطالبه‌گری کند، عنوان کرد: امروز تعارض منافع و اشکالات ساختار بودجه سبب شده ارتباطات لابی‌گرانه‌ای برای جذب حداکثری اعتبارات برای حوزه‌های انتخابیه به وجود بیاید و در یک حرکت نامتوازنی مناطق کشور را رشد دهیم به گونه‌ای که برخی مناطق با محرومیت شدید مواجه هستند و برخی دیگر از مناطق از توسعه یافتگی قابل قبولی برخوردار هستند. 

وی یادآور شد: البته اینکه شفافیت آرا در بدو اجرا ممکن است موجب بروز برخی رفتارهای پوپولیستی از سوی نمایندگان شود، مطلب درستی است اما بدون شک در میان مدت و بلندمدت شفافیت ما را به سمت حکمرانی شفاف در برابر مردم سوق خواهد داد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس یازدهم باید با شهامت به آنچه که به از ابتدای شروع بکار این مجلس به مردم وعده‌ داده‌اند عمل کنند، یکی از وعده‌های اصلی مجلس یازدهم تحقق شفافیت آرا بوده که در همین راستا همه تلاش موافقان طرح این است که این طرح به عنوان یکی از خواسته‌های بحق مردم هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار داده و به تصویب برساند. 

انتهای پیام/