شهر خبر

رایزنی تلفنی سفیر عربستان در بیروت با میقاتی

رایزنی تلفنی سفیر عربستان در بیروت با میقاتی

منابع لبنانی اعلام کردند که سفیر عربستان در بیروت در گفتگویی تلفنی با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، او را به میهمانی افطار دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، منابع لبنانی اعلام کردند که ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت در گفتگویی تلفنی با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، او را به میهمانی افطار دعوت کرد.

بر اساس این گزارش، سفیر عربستان در بیروت که به تازگی پس از بحران دیپلماتیک بین دو کشور به بیروت بازگشته است، در تماس تلفنی با میقاتی، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و او را به میهمانی افطار در سفارت دعوت کرد.

سفیر عربستان در بیروت در این مکالمه از تلاش های نخست وزیر لبنان در حمایت از کشور در این شرایط سخت و بازگرداندن روابط لبنان و عربستان به حالت عادی خود تقدیر کرد.

نخست وزیری لبنان اعلام کرد که در این تماس بر عمق روابط لبنان با کشورهای عربی تاکید شد و میقاتی از اقدام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و به ویژه عربستان در بازگرداندن سفرا به لبنان به عنوان مقدمه ای برای بهبود کامل این روابط تقدیر کرد.

دو طرف بر سر تداوم همکاری برادرانه و مثبت توافق کردند.

گفتنی است که وزارت امور خارجه عربستان و کویت روز پنجشنبه گذشته از بازگشت سفرای خود به لبنان پس از ماه ها بحران دیپلماتیک با لبنان در پی اظهارات جرج قرداحی، وزیر سابق اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن خبر داده بودند.