شهر خبر

هشدار عضو کمیسیون بهداشت درباره کمبود و گرانی دارو

کدخبر: 487749
محمدعلی محسنی بندپی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مصوب کردیم که اگر دولت قصد حذف ارز ترجیحی دارو را دارد، قیمت ها نباید از نرخ شهریور ۱۴۰۰ بالاتر رود، در حال حاضر ارز ترجیحی حذف نشده است اما روز به روز قیمت‌ها در حال افزایش است؛ بنابراین لازم است دولت و وزارت بهداشت به قید دو فوریت به این موضوع بپردازد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون بهداشت در تذکری به مسئولان در قوه مجریه گفت: در حال حاضر ارز ترجیحی حذف نشده است اما قیمت دارو روز به روز در حال افزایش است.

محمدعلی محسنی بندپی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: گلایه ما نسبت به دولت غصه تلخ و غم انگیز کمبود و گرانی داروهاست که در این روزها مردم و بیماران را به شدت نگران کرده است. در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مصوب کردیم که اگر دولت قصد حذف ارز ترجیحی دارو را دارد، قیمت ها نباید از نرخ شهریور ۱۴۰۰ بالاتر رود، در حال حاضر ارز ترجیحی حذف نشده است اما روز به روز قیمت‌ها در حال افزایش است؛ بنابراین لازم است دولت و وزارت بهداشت به قید دو فوریت به این موضوع بپردازد.

نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: چگونه می توانیم مدعی حمایت از تولید داخل باشیم در حالی که محصولات مرکبات و کیوی باغداران غرب استان مازندران در انبارها در حال پوسیدن است. علی رغم قول مساعد وزیر جهاد کشاورزی، وزیر امور خارجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. لازم است با جدیت به این موضوع رسیدگی شود.