شهر خبر

محبی نجم آبادی در تذکر شفاهی:

نگهبانان بانک‌ها از حداقل‌های قانون کار برخوردار نیستند

نگهبانان بانک‌ها از حداقل‌های قانون کار برخوردار نیستند

نماینده مردم سربداران در مجلس گفت: مشاغل پرمخاطره نگهبانان مسلح بانک‌ها و مؤسسات حفاظتی از حداقل‌های قانون کار برخوردار نیستند و شرایط نامناسبی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سربداران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (۲۱ فروردین ماه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی گفت: اولین تذکر من خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است متأسفانه مشاغل پرمخاطره نگهبانان مسلح بانک‌ها و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی از حداقل‌های قانون کار برخوردار نیستند. این شغل پرمخاطره و مؤثر در امنیت بانک‌ها با حقوقی حداقلی در شرایطی نامناسب قرار دارد که امید است وزیر مذکور اقدام عاجلی در احقاق حق این گروه انجام دهد.

محبی نجم آبادی تصریح کرد: همچنین از ریاست قوه قضائیه محسنی اژه ای برای اقدامات مؤثر و مفیدی که جایگاه این قوه را ارتقای ویژه داده تشکر می‌کنم و به ویژه درخواست دارم برای پیگیری اجرای عادلانه رأی ۱۵۵۳ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری معلمان اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور اقدام کند.

نماینده مردم سربداران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه درخواست همراهی و اقدام عاجل را جهت رسیدگی به حدود ۲۸۰۰ نفر از مشمولان باقی مانده این حکم دارم چرا که تأخیر در اجرای این حکم نارضایتی گسترده‌ای را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان اصرار به اعمال آخرین مدرک تحصیلی فرهنگیان بدون محدودیت در نطق و به طور شفاهی مطرح شد، متأسفانه استنکاف از آن برای فرهنگیان توجیهی ندارد. از نمایندگان دخیل در تعیین لایحه رتبه بندی و همچنین وزیر آموزش و پرورش انتظار داریم که به حقوق حقه فرهنگیان توجه ویژه کند.