شهر خبر

رایزنی فدراسیون ملی برای کسب میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی چوگان

رایزنی فدراسیون ملی برای کسب میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی چوگان

رییس فدراسیون چوگان از رایزنی برای کسب میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی چوگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از فدراسیون چوگان، ابراهیم نوزائی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان ‌در تشریح برنامه‌های سال جاری فدراسیون چوگان، گفت: در سال گذشته شاهد ایام خوبی برای ورزش چوگان نبودیم زیرا به دلیل شیوع کرونا نتوانستم برنامه‌های مسابقات را به خوبی اجرایی کنیم.

رییس فدراسیون چوگان اظهار کرد: در سال جاری با توجه به شرایط کرونا، امیدواریم بتوانیم برنامه‌های پیش بینی شده را محقق کنیم. در واقع کرونا کاهش یافته و بر این اساس توانستیم رویداد نوروزگاه و انتخابی چوگان ساحلی را برگزار کنیم.  در این میان پیش بینی شده در سال جاری دو الی سه هیات چوگان در استان‌های مستعد راه اندازی کنیم.

نوزائی با اشاره به میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی چوگان توسط کشورمان، تصریح کرد: در این راستا رایزنی هایی با فدراسیون جهانی چوگان صورت گرفته است. البته با توجه به هزینه‌های برگزاری چنین مسابقاتی، پیگیر دستیابی به توافق با چند اسپانسر هستیم‌ زیرا وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون نمی‌توانند به تنهایی هزینه‌های این رویداد را تامین کنند. خوشبختانه زیرساخت برگزاری جهانی مسابقات یاد شده در کشورمان وجود دارد.

رییس فدراسیون چوگان در پاسخ به سوالی مبنی بر راه اندازی تورهای گردشگری همزمان با برگزاری مسابقات چوگان، گفت: چوگان ورزش و فرهنگ‌ محسوب می‌شود؛ بر این اساس در سال جاری تلاش خواهیم به موضوع مذکور توجه شود‌ و با تورهای گردشگری نیز تعامل خواهیم کرد.  یکی از ابعاد میزبانی مسابقات مقدماتی جهانی توجه به جنبه گردشگری و حضور افراد در کشورمان است.

وی در خصوص مستندسازی از ورزش چوگان در راستای توسعه این ورزش، اظهار کرد: در سال گذشته گروهی برای این مهم اقدام کردند که فدراسیون نیز با آنها همراهی و همکاری کرد؛ در این راستا با همه علاقه‌مندان تعامل خواهیم کرد.

انتهای پیام