شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جایگزین#پاکستان

جایگزین عمران خان کیست؟

جایگزین عمران خان کیست؟

ایسنا نوشت: شهباز شریف که محتمل‌ترین گزینه نخست‌وزیری پاکستان است، در کشورش بیشتر به عنوان یک مدیر موثر شناخته می‌شود تا یک سیاستمدار، اما در خارج از مرزهای پاکستان چندان شناخته شده نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شهباز شریف، برادر نواز شریف (که سه دوره نخست‌وزیر پاکستان بود) سردمدار رای عدم اعتماد به عمران‌ خان، نخست‌وزیر برکنار شده است.

تحلیلگران می‌گویند که بر خلاف نواز، شهباز از ارتباط دوستانه با ارتش این کشور استقبال می‌کند، نهادی که از قدیم کنترل سیاست‌های دفاعی و خارجه را بر عهده دارد.

ژنرال‌های پاکستانی تاکنون در سرنگونی سه دولت غیرنظامی مداخله داشته‌اند و از زمان استقلال پاکستان از انگلیس در ۱۹۴۷، هیچ نخست‌وزیری یک دوره کامل پنج ساله خدمت را به اتمام نرسانده است.

شهباز بر خلاف عمران خان، اعلام کرده که روابط حسنه با آمریکا برای پاکستان ضروری است. این در حالی است که اخیرا روابط عمران خان و واشنگتن تیره و تار شده بود.

اگر شهباز شریف در این انتخابات پیروز شود، با چالش‌های متعددی روبرو خواهد بود، مانند اقتصاد تضعیف‌شده پاکستان که درگیر تورمی شدید است، کاهش ارزش پول و کاهش ذخیره‌های ارزی. تحلیلگران همچنین می‌گویند که شریف کاملا مستقل عمل نخواهد کرد، چرا که باید در کنار دیگر احزاب اپوزیسیون و برادرش، بر روی یک دستورکار جمعی کار کند.

۳۱۱۳۱۱