شهر خبر

در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی؛

دبیرکل ناتو: درگیری‌های شدیدتری در اوکراین روی خواهد داد

دبیرکل ناتو: درگیری‌های شدیدتری در اوکراین روی خواهد داد

دبیرکل ناتو در مصاحبه ای پیش بینی کرد که با ورود جنگ در اوکراین به مراحل جدید، درگیری های شدیدتری در هفته ها و ماه های آتی روی می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در مصاحبه با شبکه «اِن پی آر» پیش بینی کرد که با ورود جنگ در اوکراین به مراحل جدید، درگیری های شدیدتری در هفته ها و ماه های آتی روی خواهد داد.

دبیرکل ناتو در این خصوص ادعا کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توان اوکراین و نیز کمک های محور غرب را دست کم گرفته بود!

وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین باید آماده جنگ درازمدتی باشیم که به سختی می توان آن پیش بینی کرد. جنگ ها همیشه غیرقابل پیش بینی هستند و این جنگ هم شاید ماه ها و حتی سال ها طول بکشد.

«ینس استولتنبرگ» افزود: آنچه دیدیم خیلی بد بود. تلفات زیاد، درد و رنج غیرنظامیان و تخریب و ویرانی بود؛ اما مقیاس جنگی که ما ممکن است در دونباس ببینیم، بسیار سنگین تر و حتی خطرناک تر خواهد بود.

وی چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه نیز اعلام کرده بود: ما باید واقع بین باشیم. جنگ می تواند برای مدت طولانی، چندین ماه و حتی سال ها طول بکشد و به همین دلیل ما باید برای یک مسیر طولانی هم از نظر حمایت از اوکراین، هم حفظ تحریم‌ها و هم تقویت دفاعی خود آماده باشیم.

این در حالیست که محور غربی به بهانه عملیات ویژه نظامی روسیه که از ۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد، سیاست تقابلی جدیدی را علیه مسکو در پیش گرفته اند.