شهر خبر

منچسترسیتی – لیورپول؛ نبرد بزرگ هفته

وقتی انگلیسی‌ها صاحب ال‌کلاسیکو شدند

نبرد منچسترسیتی و لیورپول حالا تبدیل به ال‌کلاسیکویی در فوتبال انگلیس شده؛ نبردی بین رقبایی که از دیگر تیم‌های بزرگ لیگ برتر فاصله زیادی گرفته‌اند.

پپ گواردیولا - یورگن کلوپ
خبرورزشی -

پپ گواردیولا رقابت منچسترسیتی و لیورپول را با «ال‌کلاسیکو» در زادگاهش اسپانیا مقایسه کرد. و مسابقه قهرمانی روز یکشنبه در اتحاد به اندازه هر چیزی که رئال‌مادرید و بارسلونا در اسپانیا در سال‌های اخیر انجام داده‌اند جذاب است.

از زمان اولین قهرمانی پپ در انگلیس در سال ۲۰۱۷، این دو باشگاه به عنوان قدرت‌های برتر فوتبال انگلیس ظاهر شدند. نشانه‌ها حاکی از آن است که این تسلط می‌تواند برای سال‌های طولانی ادامه یابد. برای تعیین اینکه آیا جام قهرمانی در ماه آینده با روبانهای آبی تزئین شده است یا قرمز، راهی طولانی در پیش است.

در حالی که بسیاری از چلسی صحبت کردند و برخی حتی در ابتدای فصل به منچستریونایتد اشاره کردند، اما اوضاع جور دیگری پیش رفت. به هر حال، دو تیم برتر فعلی چهار بازی آخر را بردند، و سیتی سه تای آنها را برد.

علاوه بر این، در چهار فصل گذشته، سیتی ۳۳۸ امتیاز در لیگ برتر کسب کرده، در حالی که مردان یورگن کلوپ ۳۳۷ امتیاز کسب کرده‌اند. چلسی با ۲۶۴ امتیاز در رتبه بعدی قرار دارد در حالی که آرسنال با ۲۴۱ امتیاز تقریباً ۱۰۰ امتیاز عقب‌تر است. به عبارت دیگر، دو تیم برتر در حال حاضر کیلومترها جلوتر هستند و بقیه مدعیان باید راهی برای کم کردن این شکاف بزرگ بیابند. هواداران یونایتد در حال حاضر چه فکری باید بکنند، در حالی که تقریباْ هر هفته دو تا از رقبای سنتی خود را تماشا می‌کنند که استانداردها و رکوردهای جدیدی را ثبت میکنند در حالی که تیم خودشان به شدت برای به‌دست آوردن مقام چهارم تقلا می‌کند.

پپ گواردیولا - یورگن کلوپ

در دیدار رفت در آنفیلد تیم میزبان به‌طور سنتی بر بازی تسلط داشت. سابقه بد سیتی در آنفیلد که قدمت آن به بیش از ۳۰ سال می‌رسد، به خوبی ثابت شده است. با این حال، لیورپول در اتحاد نیز با مشکل مواجه می‌شد، تنها یکی از ۱۲ دیدار اخیر خود را در لیگ برتر پیروز شده، و آن هم در سال ۲۰۱۵.

این قضیه چاشنی هم کم نداشت. برای سال‌های متمادی این دو تیم در تنفر از یونایتد وجه اشتراک داشتند و احساسات‌شان نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت بود. اما در دهه گذشته شرایط عوض شد. زمانی که سیتی در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت، لیورپول یکی از آن‌هایی بود که از میدان خارج شد. آن‌ها در یک مسابقه قهرمانی کلاسیک در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ رودررو شدند و سیتی در صدر قرار گرفت؛ تا حد زیادی به لطف لغزش استیون جرارد. سپس یک سال بعد انتقال جنجالی رحیم استرلینگ بین باشگاه‌ها رخ داد و او با بیان تمایلش برای کسب مدال‌های معمولی‌تر، تیفوسی‌های لیورپول را عصبانی کرد.

اما لحظه بزرگ زمانی فرا رسید که اتوبوس سیتی هنگام عبور از خیابان‌ها پیش از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ مورد حمله هواداران رقیب قرار گرفت. همانطور که کاپیتان سابق ونسان کمپانی گفت، آن لحظه همه چیز را تغییر داد. کمپانی گفت: «رقابت بیشتر شد و آن‌ها رقیب شماره یک ما بودند. حالا تنش بیشتر شد.»

از آن زمان همه چیز به سطح بالاتر رفت و زمانی که سیتی در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ قهرمان لیگ شد، این واقعیت که آن‌ها مردان کلوپ را با یک امتیاز در روز آخر شکست دادند، همه چیز را شیرین‌تر کرد. سه سال گذشت و دوباره اینجا هستیم. یکشنبه در اتحاد جایی برای سوزن انداختن نخواهد بود.