شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تبریز#جمعه#امام جمعه#امام رضا(ع)#حرم امام

در یک مدرسه گفته‌اند چرا مدام دعا می‌کنید که خدا ظهور امام زمان را نزدیک کند!

امام جمعه تبریز گفت: حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع) حکایت از پشت صحنه و کارگردانی یک توطئه دارد که با هدف ضربه زدن به وحدت اسلامی انجام شده است.

سید محمدعلی آل هاشم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره اینکه همه کتاب‌های آسمانی در رمضان نازل شده است، گفت: رمضان میهمانی خداست و خداوند خود میهمانانش را دعوت می‌کند، در این ماه با خواندن دعاهای متعدد غذای شب‌های دیگر روح‌مان را تأمین بکنیم و طلب دعا کنیم به طوری که تلاوت یک آیه قرآن در این ماه معادل تلاوت کل قرآن کریم در روزهای غیر رمضان است

وی با بیان اینکه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده است، گفت: این کتاب هدایتگر بوده و وسیله تشخیص حق از باطل است از این‌رو هر کسی که ارزش این ماه را درک کرده است باید روزه آن را هم بگیرد و اگر کسالتی دارد باید بعد از رفع کسالت قضای روزه‌های خود را به جا بیاورد.

آل هاشم با اشاره به ۲۰ فروردین روز هنر انقلاب اسلامی گفت: این روز سالگرد شهادت اهل قلم شهید آوینی است، سالگرد شهیدی مانند آوینی نباید فراموش شود و همچنین هنرمندان به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان اصلی این شهیدان هستند، ادامه داد: این شهیدان هنر اسلامی خود را به نمایش گذاشتند، باید در این روزها یادی از فیلم خوب موقعیت مهدی کنیم که مورد تحسین رهبری هم قرار گرفتند که این فیلم خود به معنی هنر انقلاب اسلامی است. هنر و رسانه ابزار مهم و تأثیرگذار در جامعه هستند.

امام جمعه تبریز سپس با اشاره به اینکه از آموزش پرورش درخواست می‌کنم تا جدیت به خرج دهند و کنترل کنند که در کلاس‌ها چه چیزهایی مطرح می‌شود، افزود: اخیراً گزارشی از یک مدرسه به دست من رسیده است که در مدرسه‌ای در تبریز و در کلاس درس هنر گفته‌اند که چرا مدام دعا می‌کنید که خدایا ظهور امام زمان را نزدیک کند، اصلاً ظهور امام زمان یعنی چه؟ باور می‌کنید که این موضوع در کلاس هنر اسلامی مطرح شده است.

آل‌هاشم به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: در این روز شعار ما می‌توانیم را به صورت عملی نشان دادیم. تولید برق، پزشکی، بهداشتی، دامپروری، کاربرد انرژی هسته‌ای در دسترسی به منابع آب تکنیک هسته‌ای، صنعت، شناسایی مین‌های ضد نفر در سایه از جمله ثمرات دانش هسته‌ای کشور است.

وی ادامه داد: همه موفقیت‌های کشورمان در موضوع هسته‌ای در سایه تلاش‌های شهدای هسته‌ای رقم خورده است.

امام جمعه تبریز به حادثه روز سه‌شنبه در صحن رضوی حرم امام رضا نیز اشاره کرده و افزود: این حادثه دومین حادثه بعد از بمب‌گذاری دهه ۷۰ در صحن رضوی بود.

نماینده ولی فقیه در استان به شهادت دو طلبه در حادثه حرم امام رضا (ع) اشاره کرده و گفت: طلاب همچنان استوار و پابرجا در راه تبعیت از فرامین امام انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود و از هیچ چیزی هراس ندارند.