شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه#حوزه

در گفتگو با مهر تشریح شد؛

جزییاتی از چهار نمایشگاه «هفته هنر انقلاب»/ نمایش در تبلیغات شهری

جزییاتی از چهار نمایشگاه «هفته هنر انقلاب»/ نمایش در تبلیغات شهری

مسعود شجاعی‌طباطبایی درباره ۴ نمایشگاه هنری حوزه هنری که به مناسبت گرامیداشت «هفته هنر انقلاب» برگزار می‌شود، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم زمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه «هنر انقلاب اسلامی» متشکل از آثار تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی به دبیری مسعود شجاعی طباطبایی روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه هنری و دبیر نمایشگاه «هنر انقلاب» درباره نمایشگاه‌های هنری مرتبط با گرامیداشت «هفته هنر انقلاب» حوزه هنری به خبرنگار مهر گفت: همزمان با «هفته هنر انقلاب»، حوزه هنری ۴ نمایشگاه هنری برگزار خواهد کرد. اتفاق خوبی که امسال شاهدش بودیم با پیگیری عزیزان در حوزه هنری و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داد، این بود که بسته‌های نمایشگاهی «هفته هنر انقلاب» را در اختیار ۳۰ مرکز استان قرار دادیم و در عین حال به هر استان، یک تندیس از شهید آوینی ارائه کردیم.

وی در توضیح نمایشگاه‌های حوزه هنری بیان کرد: اولین نمایشگاه بخش پوستر است که این نمایشگاه شامل ۳۰ پوستر برگرفته از سخنان و نوشته‌های شهید آوینی است. این پوسترها توسط هنرمندان طراح گرافیک برجسته طراحی شده‌اند.

دبیر نمایشگاه «هنر انقلاب اسلامی» همچنین توضیح داد: در بخش عکس، نمایشگاه عکس در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران (گالری خانه) خواهیم داشت که آثاری از ۲ اتفاق به نمایش گذاشته می‌شود؛ اتفاق اول مربوط به ابراهیم اصغرزاده است که خیلی با تلخی از میان ما رفت. آقای اصغرزاده عکس‌هایی از دوران نوجوانی خودش از خط مقدم جبهه دارد که تا به حال دیده نشده‌اند. اتفاق بعدی مربوط به عکس‌های میشل ستبون عکاس فرانسوی است که ۴ فریم عکس در ابعاد بزرگ از ایام پیروزی انقلاب اسلامی از او به نمایش در می‌آید.

جزییاتی از چهار نمایشگاه «هفته هنر انقلاب»/ نمایش در تبلیغات شهری

وی همچنین به نمایشگاه نقاشی با موضوع «هنر انقلابی» اشاره کرد و گفت: نمایشگاه نقاشی متشکل از ۲۰ اثر از آثار گنجینه حوزه هنری نیز که در سال‌های اولیه انقلاب خلق شده‌اند نیز در گالری شماره ۲ خانه عکاسان حوزه هنری به نمایش در می‌آیند. در عین حال ۶۵ پوستر با محوریت انقلاب از ابتدا تاکنون، در حوزه هنری، مجموعه فرهنگسرای نیاوران و بنیاد شهید به نمایش در می‌آید. این پوسترها همچنین قرار است در فضاهای تبلیغات شهری نیز به نمایش درآیند.

شجاعی طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: افتتاحیه نمایشگاه‌های «هفته هنر انقلاب اسلامی» در حوزه هنری ساعت ۱۵ روز شنبه ۲۰ فروردین، در مجموعه روایت فتح ساعت ۱۹ روز شنبه و در دو مجموعه فرهنگسرای نیاوران و بنیاد شهید ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه افتتاح می‌شود.

بر این اساس، در بخش جنبی نمایشگاه‌های هنری نیز کارگاه‌های آموزشی هنرهای تجسمی به همت فرهنگسرای نیاوران و با همکاری مرکز آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در تاریخ ۱۹ و ۲۰ فروردین از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در محوطه باز فرهنگسرای نیاوران و با حضور بیش از ۴۰ هنرمند، در رشته‌های خوشنویسی، مجسمه سازی و نقاشی برگزار می‌شود.