شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#والیبال#والیبال ایران#نوجوانان

شعبانیان: به‌دنبال ارتقای رتبه والیبال ایران در نوجوانان آسیا هستیم

شعبانیان: به‌دنبال ارتقای رتبه والیبال ایران در نوجوانان آسیا هستیم

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر زیر 17 سال حضور شاگردانش در جام کورناکیای ایتالیا را تصمیمی بزرگ از سوی فدراسون والیبال خواند و با اشاره به حضور تیمش در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، گفت: به دنبال ارتقای رتبه والیبال ایران در این رقابت‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یازدهمین اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر زیر 17 سال از ششم فروردین ماه آغاز شده است و میترا شعبانیان در این خصوص گفت: این اردو روز شنبه و پس از 14 روز تمرین به پایان می‌رسد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر با اشاره به اعزام شاگردانش به جام کورناکیای ایتالیا در تاریخ 21 فروردین، افزود: به عقیده من تصمیم بزرگی بود و برای نخستین بار اردوی تدارکاتی بسیار خوبی برای دختران نوجوان والیبالیست برگزار خواهیم کرد. این مسئله باعث می‌شود بتوانیم بازیکنان را در شرایط متفاوت و با حضور تیم‌های مختلف از کشورهای دیگر محک بزنیم.

وی حضور در تورنمنت کورناکیا را دلیل برای ایجاد خودباوری و کسب تجربه بازیکنان دانست و گفت: تورنمنت کورناکیای ایتالیا قدمتی بیش از 40 سال دارد. البته به دلیل شیوع کرونا مدتی این رقابت‌ها به تعویق افتاد و امسال به دعوت مسئولان برگزارکننده، ایران نیز برای حضور در مسابقات دعوت شد که با تصمیم خوب مسئولان فدراسیون والیبال ایران، مقرر شد نوجوانان و جوانان دختر ایران راهی این رقابت‌ها شوند. در ایتالیا 16 تیم در چهار گروه 4 تایی حضور دارند و تیم ایران در گروه A قرار دارد و مسابقات از 27 تا 29 فروردین برگزار خواهد شد.

شعبانیان درخصوص سایر برنامه‌های تمرینی تیم ملی نوجوانان دختر هم گفت: بعد از برگشت از ایتالیا، استراحتی چهار روزه داریم و سپس دو اردو برگزار خواهیم کرد. با توجه به شرایط کرونایی، اردوها را در مدت زمان طولانی‌تر و در شرایط قرنطینه برگزار می‌کنیم با این حال اصول استراحت و تمرین را لحاظ می‌کنیم تا بازیکنان دچار آسیب‌دیگی نشوند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب تا آغاز مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا (16 تا 23 خرداد به میزبانی ازبکستان) دو اردو خواهیم داشت که اردوی دوم متصل به اعزام است. در این رقابت‌ها 11 تیم در دو گروه 6 و پنج تیمی قرار دارند و ایران در گروه A با ازبکستان، تایلند، کره‌جنوبی و استرالیا هم‌گروه است. هدف از حضور در این رقابت‌ها ارتقای رتبه گذشته ایران در این مسابقات است و خوشبختانه تیم جوان، آماده و خوبی در اختیار داریم. امیدوارم بدون هیچ مشکلی راهی مسابقات شویم.

انتهای پیام