شهر خبر

تحویل اولین بوگاتی شیرون سوپر اسپورت با رنگ‌آمیزی Vagues de Lumiere + عکس

تحویل بوگاتی شیرون سوپر اسپورت آغاز شده و یکی از اولین خودروهای تحویلی به مشتریان دارای رنگ‌های پیچیده‌ای محصول بخش شخصی‌سازی Sur Mesure این کمپانی خودروسازی است.

بوگاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رنگ‌آمیزی Vagues de Lumière به صورت دستی، با الگویی که نحوه انعکاس نور از پنل‌های بدنه‌ی خودروی شیرون سوپر اسپرت را تقلید می‌کند، انجام گرفته است.

شیرون سوپر اسپرت که در ژوئن 2021 رونمایی شد، نسبت به شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس، که در پیست آزمایشی گروه فولکس واگن در شهر اهرا-لسین آلمان در سال 2019 رکورد سرعت 300 مایل بر ساعت را ثبت کرد، پیشرفت داشته است. با این حال تولید 30 خودرو برای مشتریان، که قرار بود دو دستگاه اول آن به ایالات متحده فرستاده شود، تا اواخر سال 2021 آغاز نشد.

شیرون سوپر اسپورت در اصل یک شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس با ویژگی‌های لوکس بیشتر و شاسی قوی‌تر است. ادعا شده که شیرون سوپر اسپرت با اینکه نمی‌تواند سرعت عجیب و غریب 300 مایل بر ساعت برسد، به لطف بدنه ساده‌ترش،که مثلا شامل بخش دم بلندی است که حدود 10 اینچ به طول خودرو اضافه کرده است، می‌تواند به حداکثر سرعت 273 مایل بر ساعت دست یابد.

بوگاتی می‌گوید شیرون سوپر اسپرت می‌تواند ظرف 3 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت، ظرف 5.8 ثانیه از صفر تا 124 مایل بر ساعت و ظرف 12.1 ثانیه از صفر تا 186 مایل بر ساعت را پر کند. بوگاتی همچنین ادعا می‌کند که شیرون سوپر اسپرت 7 درصد سریعتر از سایر شیرون‌ها به سرعت 248 مایل بر ساعت می‌رسد.

توان خودرو توسط همان موتور چهار سیلندر توربوشارژر 8.0 لیتری W-16 تامین می‌شود که در نسخه های دیگر شیرون نیز استفاده شده، منتها توان آن در سوپر اسپرت شیرون 1578 اسب بخار است، یعنی بالاتر از نرخ استاندارد 1480 اسب بخار.

قیمت شیرون سوپر اسپورت از 3.9 میلیون دلار شروع می‌شود، اما مانند سایر مدل‌های شیرون، کل تولیدات این مدل در این دوره از قبل فروخته شده است. البته بوگاتی لیست انتظار هم دارد.

بوگاتی در ژانویه تایید کرد که همه‌ی 500 خودروی شیرون این کمپانی که زمان ساختشان مشخص شده، به فروش رفته‌اند. با این حال انتظار می‌رود تولید شیرون سوپر اسپرت برای مدتی ادامه داشته باشد. چنتودیچی که بر پایه‌ی شیرون ساخته شده نیز آماده‌ی ورود به مرحله‌ی تولید است و پس از آن بولاید در سال 2024 عرضه خواهد شد. بعد از اینها، بوگاتی تمرکز خود را به مدل‌های جدید در لوای سرمایه‌گذاری مشترک بوگاتی ریماک معطوف خواهد کرد که احتمالاً با یک خودروی هیبریدی شروع می‌شود.