شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#مشهد#حوزه#خراسان#شهر مشهد#خراسان رضوی

حمله به روحانیون در حرم رضوی | نخستین موضع گیری علم‌الهدی

حمله به روحانیون در حرم رضوی | نخستین موضع گیری علم‌الهدی

ایرنا نوشت : نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت : سه روحانی که مورد تهاجم قرار گرفتند از علمای فعال حوزه محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشهد بودند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عامل جنایت در حرم امام‌ رضا که سه روحانی برجسته را به خاک و خون کشید، پیاده نظام آمریکا و عنصر ناپاک تکفیری است.

 حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی روز پنجشنبه در سخنرانی پیش از اقامه نماز بر پیکر شهید حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع) افزود: بزرگترین مصیبت این حادثه دلخراش برای ما اهانت به حرم امام رضا (ع) بود. در کنار حرم رضوی، انسانهای زیادی در طول تاریخ به خاک و خون کشیده شدند اما به شکلی که شهید اصلانی به شهادت رسید، تاکنون اتفاق نیفتاده بود.

اظهار داشت: ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر به هشت پهنه تقسیم شده و در راس هر بخش یک عالم برجسته عهده‌دار مسوولیت است. عامل اجرایی اقدامات حاشیه شهر این علما هستند و رییس تمام پهنه‌های هشت گانه برادر ۲ شهید و جانباز دفاع مقدس مجاهد و انقلابی، حجت الاسلام شهید اصلانی بود که به طور شبانه‌روزی به مردم خدمت می‌کرد.

حمله به روحانیون در حرم رضوی | نخستین موضع گیری علم‌الهدی

بیشتر بخوانید : 

علم الهدی افزود: سه روحانی که مورد تهاجم قرار گرفتند از علمای فعال حوزه محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشهد بودند. شهید اصلانی هم در محرومیت زدایی و فعالیتهای فرهنگی و هم مسأله رسیدگی به افراد بی بضاعت در جریان مواسات یکی از افراد پابه کار بود. به خانواده های بی‌سرپرستی که مورد حمایت شهید اصلانی بودند و به خانواده این شهید والامقام تبریک و تسلیت می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: عزیزان فداکار انقلابی ما با کمال قدرت خط اصیل خدمتگزاری را ادامه خواهند داد و فقدان او را با فداکاری و خدمات بیشتر جبران خواهند کرد. هیچ چیزی جز شهادت شایسته این شهید والامقام نبود، که روزه‌دار در حرم امام رضا(ع) شهید شود، رویدادی که به شهادت امام حسین(ع) بی شباهت نبود و با لب تشنه به شهادت رسید.

۲۱۲۱