شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#رئال مادرید#جام حذفی

میثم بائو: تیم مجیدی ۱۰نفره نمی‎ شد یا می ‎باخت یا می برد

فکر کردیم تیم مجیدی با رئال مادرید بازی می کند/ استقلال با یک تیم لاکچری بازی دارد/ پاشنه آشیل آبی ها هنوز برطرف نشده است

پیشکسوت تیم استقلال گفت با توجه به انگیزه های زیاد تیم نساجی در جام حذفی و ناامید شدن این تیم از کسب سهمیه در لیگ برتر، بازی بسیار سختی در انتظار تیم استقلال است.

فکر کردیم تیم مجیدی با رئال مادرید بازی می کند/ استقلال با یک تیم لاکچری بازی دارد/ پاشنه آشیل آبی ها هنوز برطرف نشده است
خبرورزشی -

میثم بائو، بازیکن اسبق تیم استقلال که سابقه حضور در تیم نساجی مازندران را نیز در کارنامه فوتبالی دارد در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و پیکان و بازی شاگردان مجیدی برابر نساجی اظهاراتی را مطرح کرد.

مسابقه تیم‌های استقلال و پیکان را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم اگر استقلال ۱۰ نفره نمی‌شد صد در صد این بازی برنده داشت. یعنی یا استقلال برنده می‌شد یا پیکان.

چطور؟

چون وقتی استقلال ۱۰ نفره شد سیستم بازی اش را برپایه دفاع کردن گذاشت و با بسته بازی کردن، هم مانع گل زدن پیکان شد و هم شانس خودش برای حمله به دروازه پیکان را از بین برد. همین باعث شد تا این مسابقه برنده نداشته باشد.

برخی معتقدند استقلال شانس آورده که مساوی گرفته؟

قطعا! چون پیکان عالی بازی می‌کرد. اینقدر خوب بود که ما فکر می‌کردیم رئال مادرید مقابل استقلال بازی دارد. ولی استقلال هم تیم بسیار خوبی است. بازیکنانش وظیفه شناس هستند و هر کدام در پست خودشان فوق العاده عالی کار می کنند. این تیم بی دلیل تا اینجا بدون شکست نمانده. به همین خاطر قطعاً برای دفاع کردن برنامه های کاملی دارد. فقط یک مشکل در این استقلال این تیم را آزار می‌دهد.

چه مشکلی؟

استقلال پس از، از دست دادن دو مدافع وسطش که یکمرتبه وسط لیگ سرباز شدند و البته این اتفاق تنها در دنیا و در کشور ایران اتفاق می‌افتد، به لحاظ دفاعی ضعیف شده و یک پاشنه آشیل حسابی دارد. به همین خاطر استقلال در خط دفاعی از بعد از خروج این دو بازیکن زیاد به رقبا موقعیت می دهد. قطعاً درخشش حسینی در کسب این تساوی تاثیر داشت ولی اگر استقلال می‌خواهد قهرمان شود باید بداند حتی اگر ۱۰ نفر شد هم نباید اینقدر به حریفانش موقعیت بدهد.

پیکان را چطور دیدید؟

پیکان تیمی بود که وقتی شرایط استقلال را دید و متوجه شد که تحت فشار نیست روبه بازی بالا آورد و بدون استرس کارش را ادامه داد. برای همین بود که به یک تیم فوق العاده هجومی با پاس‌های درست و موقعیت سازی زیاد تبدیل شد. وگرنه پیکان تیمی نبود که در موقعیت ۱۱ به ۱۱ مقابل استقلال تاب بیاورد. هیچ تیمی در این فصل در چنین شرایطی مقابل استقلال تاب نیاورده است.

شما تا سال پیش در باشگاه نساجی فعالیت می کردید، با شناختی که از این مجموعه دارید کمی درباره این تیم صحبت می کنید؟

نساجی چون می‌داند در لیگ امسال دیگر سقوط نمی کند و از طرفی شانسی هم برای گرفتن سهمیه ندارد، به همین خاطر چیزی برای از دست دادن ندارد و همه چیزش را در جام حذفی می گذرد. اما یک نکته باعث تاسف است.

چه نکته ای؟

این تیم با این همه چغری و این همه هزینه که آقای حدادیان برای نساجی انجام داده، نباید در رده دوازدهم جدول باشد! تیمی که در تهران تمرین می‌کند، هر استادیومی دلش می‌خواهد میزبان می شود، برای هر پرواز هواپیمای چارتر دارد، دائم پاداش می گیرند، حقوقشان را به موقع دریافت می‌کنند، بهترین هتل برایشان رزرو می شود، غذا را در بهترین رستوران‌ها می‌خورند و به لحاظ تدارکاتی هیچ چیزی برای این تیم کم نیست و واقعا همه چیزش لاکچری است ولی نباید دوازدهم جدول باشد. از تیمی که فصل قبل چهارم شد ۸۵ درصد نفراتش حفظ شدند و در نقل و انتقالات پنج یا شش بازیکن با تجربه دیگر هم به تیم اضافه شد، بنابراین نتایج این تیم در این فصل قانع کننده نیست. اما این دلیل نمی شود که نساجی در جام حذفی نتیجه نگیرد.

چطور؟

چون ساکت الهامی با تیم تراکتور سابقه قهرمانی در جام حذفی را دارد  قطعاً او برای کسب این جام و کسب سهمیه برای استان مازندران برنامه ویژه ای خواهد داشت. این تیم هرچقدر در لیگ ضعیف بوده می‌خواهد در جام حذفی تلافی کند. به این خاطر روز بسیارسختی را در انتظار استقلال پیش‌بینی می‌کنم.