شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#کرج#قطار

رئیس جمهور از کارگاه ساخت خط ۲ قطار شهری کرج بازدید کرد

رئیس جمهور از کارگاه ساخت خط ۲ قطار شهری کرج بازدید کرد

رئیس جمهور در جریان سفر استانی خود به استان البرز از کارگاه ساخت خط ۲ قطار شهری کرج بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر پنجشنبه در جریان سفر استانی خود به استان البرز از کارگاه ساخت خط ۲ قطار شهری کرج بازدید کرد.

رئیس جمهور با حضور در این کارگاه در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت و دستورات لازم برای تسریع در راه‌اندازی قطار شهری کرج را صادر کرد.

سیدابراهیم رئیسی در جریان این بازدید، ضمن ابراز ناخشنودی از تطویل بیش از حد احداث پروژه قطار شهری در کرج، صرف مدت ۱۵ سال برای پروژه که هنوز نیمه‌تمام است را غیرقابل قبول خواند و از مدیران پروژه خواست برای تکمیل بخش‌های باقیمانده پروژه برنامه زمان‌بندی دقیق ارائه کنند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر رفع موانع موجود بر سر تامین اعتبار تکمیل این پروژه، از دست‌اندرکاران و مدیران آن خواست، پیشنهادات خود را برای روش‌های تامین مالی پروژه به دولت ارائه کنند و افزود: دولت تلاش خواهد کرد سهم خود از تأمین مالی این پروژه را هر چه سریع‌تر پرداخت کند.

اجرای پروژه قطار شهری کرج از سال ۸۵ آغاز شده اما به دلیل عدم تأمین منابع مورد نیاز عملا به شکل نیمه‌کاره باقیمانده است. کرج اولین کلانشهر بعد از تهران است که کلنگ قطار شهری را بر زمین زده اما به دلیل مشکلات موجود در مسیر تامین اعتبار پروژه، نسبت بهرئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان البرز با حضور در بخشی از پروژه در حال اجرای قطار شهری کرج در جریان جزئیات و روند اجرای این پروژه عمرانی قرار گرفت.

کلانشهرهای دیگر همچون اصفهان، شیراز و مشهد در این زمینه دچار عقب‌ماندگی شده است.

انتهای پیام