شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میراث فرهنگی

حضور وزیر میراث فرهنگی در طالقان

حضور وزیر میراث فرهنگی در طالقان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نمایندگی از سوی ریاست جمهوری در شهرستان طالقان حضور یافت.

به‌ گزارش خبرگزاری برنا؛ هم‌زمان با سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی از اعضای هیات دولت به استان البرز، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به ‌عنوان نماینده‌ عالی دولت در طالقان حضور یافت و مورد ‌استقبال امام جمعه، فرماندار و نیز جمعی از مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

سید عزت‌الله ضرغامی در بدو ورود در گلزار شهدای شهرستان شهید‌پرور طالقان حضور یافت و از یادمان شهدای گمنام در تپه نور‌الشهدا و مقبره اولین شهید انقلاب اسلامی بازدید کرد.

ضرغامی همچنین عصر پنج‌شنبه در منزل شهید فرهاد طاهری و در جمع خانواده این شهید حضور یافت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از ذکر فاتحه برای شادی ارواح طیبه شهدای گرانقدر، گفت: منش و رفتار شهدا سرلوحه خادمان ملت بوده و خط مشی آنها الگوی عملی محسوب می‌شود.

او با اهدای لوح سپاس به همسر شهید گرانقدر از ایثار و صبوری این بانوی جلیل‌القدر تقدیر کرد.

سیدعزت‌الله ضرغامی در ادامه برنامه‌هایش در شهرستان طالقان از پروژه گردشگری ۲۷ هکتاری طالقان بازدید به عمل آورد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی طالقان زمینه برای احداث و بهره‌برداری پروژه‌های گردشگری فراهم است.

ضرغامی با تاکید بر لزوم همکاری نهادهای مرتبط برای احداث سازه‌های سبک در محوطه ۲۷ هکتاری موجود بر اساس پروتکل‌های زیست‌محیطی و تعامل با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز قول مساعد رفع موانع قانونی و تامین اعتبارات دولتی را داد.

او با اشاره به لزوم مشارکت بخش خصوصی افزود: جذب سرمایه‌گذار و ارائه طرح کارشناسی از سوی شهرداری طالقان و همکاری شرکت آب منطقه‌ای در  تحقق این مهم اثرگذار خواهد بود.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن رسیدگی به مباحث مطروحه بیان کرد: احداث پروژه ۲۷ هکتاری گردشگری در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس‌جمهوری مطرح می‌شود تا با اجرایی شدن این پروژه شاهد رونق این منطقه باشیم.

z11

z8

z9

انتهای پیام