شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سفیر روسیه#فرانسه،#سفیر#روسیه#احضار#کرد

فرانسه، سفیر روسیه را احضار کرد

فرانسه، سفیر روسیه را احضار کرد

فرانسه امروز (پنجشنبه) در پی انتشار توئیتی در مورد وقایع شهر بوچا توسط حساب کاربری سفارت روسیه در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن تحریک‌آمیز و نامناسب خواندن این اقدام، سفیر این کشور را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در توئیتی در مورد تصمیم برای احضار «آلکسی مشکوف» سفیر روسیه در فرانسه نوشت: ما با هر اقدام روسیه برای مخدوش کردن روند اطلاع‌رسانی جنگ اوکراین مبارزه خواهیم کرد.  

حساب رسمی کاربری سفارت روسیه در فرانسه در توئیتی که بعدا پاک شد، تصویری از یک صحنه فیلم و افرادی برای فیلمبرداری منتشر کرد که بالای آن نوشته شده بود؛ صحنه فیلم، شهر بوچا.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه (۲ اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز بعد؛ یعنی ۵ اسفند (۲۴ فوریه) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد چهل و دومین روز خود شده است.

یکی از واکنش‌های کشورهای اروپایی به این جنگ اخراج دیپلمات‌های روسیه بود که با رخداد واقعه بوچا و کشته شدن ۳۵۰ تا ۴۰۰ غیرنظامی در شهری تحت اشغال نیروهای روسیه، شدت و سرعت گرفت. در حالی که مسکو دست داشتن در این اقدام را رد می‌کند و سازمان ملل برای بررسی مساله برای روشن شدن عاملان آن را فراخوانده است، کشورهای اروپایی انگشت اتهام را به سمت مسکو گرفته و کرملین را عامل آنچه برخی «جنایت جنگی» می‌خوانند، گرفته‌اند.

انتهای پیام