شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال#لیگ قهرمانان آسیا

فرشاد پیوس: یک بازی گل نمی زدم دنیا روی سرم خراب می شد!

شروع لیگ قهرمانان آسیا بدون پرسپولیس و استقلال آزار دهنده است/ تیم یحیی باید بجنگد چون قهرمان لیگ روز آخر مشخص می شود

روز ۲۰ فروردین ماه جاری و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 شروع لیگ قهرمانان آسیا بدون پرسپولیس و استقلال آزار دهنده است/  تیم یحیی باید بجنگد چون قهرمان لیگ روز آخر مشخص می شود
خبرورزشی -

خبرورزشی- فرشاد پیوس آقای گل و مهاجم پیشین پرسپولیس معتقد است این تیم می تواند قهرمان جام حذفی شود و این یک هدف دردسترس است.

 پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی روز شنبه باید به مصاف آلومینیوم اراک برود. در این رابطه صحبتی ندارید؟

 جام حذفی هدفی دردسترس است و پرسپولیس امسال باید قهرمان این رقابت ها شود. من مطمئن هستم دوست خوبم یحیی گل محمدی هم روی این هدف تمرکز زیادی کرده است.

 خیلی ها معتقدند جام حذفی جام شگفتی هاست. فکر می کنید آلومینیوم بتواند برای پرسپولیس دردسرساز شود؟

هرچند آلومینیوم اراک تیم خوب و قابل احترامی است اما بعید می دانم. بچه های پرسپولیس به خوبی به اهمیت قهرمانی درجام حذفی واقف بوده و بعید می دانم شگفتی در این مسابقه رقم بخورد.

 بازی به پنالتی می کشد؟

به هرحال هر اتفاقی ممکن است در جام حذفی بیفتد اما بهتر است بازی در همان ۹۰ دقیقه تمام شود و پیش بینی من هم این است که می شود. برنده این دیدار به نیمه نهایی حذفی می رسد و هر دو تیم انگیزه دارند. البته یک نکته ای هم این وسط وجود دارد.

 بفرمایید؟

 دربازی با تیم هوادار دیدیم رضا عنایتی با زیرکی بیشتر دفاع کرد و دل به ضد حملات بست. این بازی باید برای بچه های پرسپولیس درس عبرت باشد که بدانند وقتی با تیمی با دفاع بسته مواجه می شوند چگونه باید دقت و تمرکز خود را بالا ببرند و از موقعیت ها استفاده کنند.

 به نکته خوبی اشاره کردید. مهاجمان پرسپولیس موقعیت های خوبی را در دیدار با هوادار از دست دادند که اگر قدر آن را می دانستند شاید درهمان نیمه اول با برتری ۲ یا ۳ برصفر به رختکن می رفتند. چرا بچه های پرسپولیس این قدر موقعیت از دست داده و می دهند؟

بحث های مختلفی وجود دارد. بخشی از گلزنی ذاتی است و بخشی هم به تمرینات مهاجم برمی گردد. از طرفی یک فروارد باید تشنه گلزنی باشد و بداند وظیفه ذاتی اش باز کردن دروازه حریفان است.

 شما همیشه این عطش را داشتید. چگونه خودتان را همواره تشنه گلزنی نگه می داشتید؟

 کمتر پیش می آمد که در یک بازی گل نزنم و اگر این اتفاق می افتاد دنیا روی سرم خراب می شد. با خودم خیلی کلنجار رفته و اذیت می شدم. با خودم عهد می بستم که حتما بازی بعدی گل بزنم.

 اگر در جدول گلزنان کسی از شما جلو می زد چه طور؟ البته یادمان نمی آید چه زمانی مهاجمان از شما جلو بزند؟

 ( می خندد) این نظر لطف شماست. زمان ما هم مهاجمان بسیارخوبی در فوتبال ایران حضور داشتند. صمد مرفاوی، حمید علیدوستی، عباس سرخاب، عبدالعلی چنگیز، ناصرمحمدخانی، علی اصغر مدیروستا، محسن گروسی، مجید صالح و ... خیلی های دیگر بودند اما همواره حواسم بود که این بازیکنان و مهاجمان بزرگ چند گل زده اند و سعی می کردم کارخودم را انجام دهم.

 عملکرد مهاجمان کنونی پرسپولیس در لیگ برتر را چطور ارزیابی می کنید؟

 عملکرد یک مهاجم را با گلزنی ارزیابی می کنند. شغل یک مهاجم گلزنی است و البته درفوتبال امروز پرس کردن و درگیری با مدافعان حریف هم اهمیت دارد اما به هرحال امیدوارم فورواردهای پرسپولیس بیشتر به فکر گل زدن باشند.

 درحال حاضر بهترین مهاجم دنیا از نظر شما چه کسی است؟

با افت رونالدو و تا حدودی مسی من فکر می کنم کریم بنزما بهترین مهاجم دنیاست. رئال مادرید روی کاکل این مهاجم می چرخد. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا پاری سن ژرمن را فقط به لطف بنزما حذف کرد. جلوی چلسی هم هت تریک کرد و در غیابش رئال ۴ گل از بارسا در ال کلاسیکو خورد.

 لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد درحالی که خبری از پرسپولیس و استقلال نیست. نظری ندارید؟

 شروع لیگ قهرمانان آسیا بدون پرسپولیس و استقلال آزاردهنده است. متأسفانه مقصران این جریان یک عذرخواهی خشک و خالی هم نکردند و این عذاب آور است. چشم من یکی آب نمی خورد که مشکل این دو باشگاه برای سال آینده هم حل شود!

 چرا؟

 دلیلش را باید از مسئولان ذیربط پرسید. آقایانی که وعده و وعید دادند اما کار را به اینجا رساندند. من برای فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان به عنوان نماینده فوتبال ایران آرزوی موفقیت می کنم اما غیبت پرسپولیس و استقلال را هم نمی توان نادیده گرفت. بدتر از این مسئله اینکه اراده ای برای حل این مشکل و بازگشت این دو تیم در لیگ قهرمانان وجود ندارد یا حداقل چیزی ما ندیدیم. مدیران فوتبال و ورزش ما هم شب امتحانی و دقیقه نودی هستند درحالی که از همین الان باید به فکر بود. هرچند باز هم چشم من آب نمی خورد.

پرسپولیس مساوی کرد و استقلال هم امتیاز از دست داد. این رقابت را تا پایان فصل چگونه پیش بینی می کنید؟

 حیف شد که تیم هوادار را نبردیم اما هنوز ۶ هفته و جام حذفی هم باقی مانده است. نباید دچار افت یا نومید شویم و باید برای موفقیت با تمرکز کامل جلو برویم. استقلال در هفته های بعدی هم امتیاز از دست می دهد به شرط آن که ما همه بازی های خود را ببریم. من خودم فکر می کنم قهرمان لیگ بیست و یکم روز آخر مشخص می شود و پرسپولیس هم باید تا لحظه آخر بجنگد.